Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krajowy i międzynarodowy rynek turystyczny

Tytuł:
Krajowy i międzynarodowy rynek turystyczny
Ekonomiczne Problemy Turystyki 1644-0501 nr 27
Zakwaterowanie z wyżywieniem we własnym zakresie (self-catering accommodation) - zarys problemu
Zeszyty Naukowe - Uniwersytet Szczeciński 1640-6818 nr 807
Autorzy:
Więckowski, Marek [1971- ]. Autor
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Język:
polski
angielski
Prawa:
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Creative Commons Attribution BY 3.0 PL license
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/49425/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z dynamicznie rozwijających się sektorów turystyki w Europie jest rynek zakwaterowania z wyżywieniem we własnym zakresie (ang. self-catering accommoda-tion). Termin „zakwaterowanie z wyżywieniem we własnym zakresie" dotyczy katego-rii obiektów noclegowych, które cechują się przede wszystkim tym, że turyści przeby-wający w tych obiektach nie mają w ofercie wyżywienia i zajmują się nim na własną rękę. Omawiany w artykule rodzaj zakwaterowania jest szczególnie ważny dla rozwoju obszarów wiejskich. Jego znaczenia należy upatrywać w wykorzystaniu miejscowych zasobów przyrodniczych i kulturowych. Istnienie tego typu zakwaterowania stwarza też duże możliwości rozwoju usług dodatkowych, efektywnie wpływając na zatrudnienie, a tym samym na rozwój lokalny. Może przyczyniać się do wykorzystania lokalnych produktów, zasobów siły roboczej, wzrostu kreatywności, a nawet do zachowania (ochrony) przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa (zwłaszcza gdy jest ono podstawą przyciągnięcia turystów). Zarówno właściciele obiektów zakwaterowania, jak i lokalne oraz regionalne władze coraz poważniej traktują ten rodzaj bazy turystycznej i widzą w niej szansę na rozwój ekonomiczny. Coraz częściej jest ona traktowana jako podsta-wa do rozwoju produktów turystycznych wykorzystujących lokalne walory, atrakcje oraz dodatkowe usługi, zwłaszcza aktywizujące turystów (przygoda, sport) oraz przed-stawiające walory kulturowe obszaru (np. kuchnia, tradycje). Tworzone są zarówno pojedyncze dodatkowe usługi, jak i całe pakiety produktów turystycznych. Pakiety usług zależą oczywiście od głównych atrakcji i specjalizacji obszaru (np. turystyka piesza, rowerowa, kultura i dziedzictwo, wędkarstwo, golf, obserwacja ptaków i innych zwierząt), choć część z nich jest uniwersalna i z powodzeniem może być stosowana bez względu na miejsce (np. sprzątanie, opieka nad dziećmi, kursy kulinarne).

Self-catering accommodation is one of the fastest growing sectors of the tourism market in Europe. The term self-catering accommodation concerns a category that is characterized primarily in that the tourists staying in these facilities provide and prepare meals for themselves. This type of accommodation, discussed in the article, is particu-larly important for rural development. Its significance should be seen in the use of local natural and cultural resources. The existence of this type of accommodation also offers great opportunities for developing additional services, effectively influencing employ-ment and local development. This may contribute to the use of local products, resources, manpower, increase creativity and even protect natural and cultural heritage (especially when it is the basis for attracting tourists). Both the owners of accommodation facilities as well as local and regional authorities seriously consider this type of tourist accom-modation and see it as an opportunity for economic development. Increasingly, self-catering accommodation is treated as a basis for the develop-ment of tourism products by using local values, interests and additional services, partic-ularly involving tourists (e.g. adventure, sport) and cultural values of the area (e.g. cui-sine, traditions). Additional services as well as the whole package of tourism products are created. Service packages obviously concern local attractions and areas of speciali-zation (e.g., hiking, biking, culture and heritage, fishing, golf, bird watching), although some of them are common and can be successfully applied regardless of the location (e.g. cleaning, babysitting, cooking courses).

24 cm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies