Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An elementary school in networks: Contribution to geography of education

Tytuł:
An elementary school in networks: Contribution to geography of education
Europa XXI 21 (2010)
Autorzy:
Kučera, Zdeněk
Chromý, Pavel
Kučerová, Silvie
Data publikacji:
2010
Wydawca:
IGiPZ PAN
Słowa kluczowe:
networks
Czechia
Czechy
geografia edukacji
sieci
relacje przestrzenne
szkoła podstawowa
geography of education
elementary school
spatial relationships
Źródło:
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.6406, Cz.6407
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.6406, Cz.6407
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=bb99159581
Język:
angielski
Prawa:
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Rights Reserved - Free Access
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/55785/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
29 cm

When we speak about the role of infrastructure in networks, traffic corridors or internet might come to our minds. Nevertheless, a school is also a crucial element within local and regional infrastructure, through which many networks are created and reproduced. Moreover, the principle of a school in a network of relationships could be perceived from several different points of view, such as: 1) a school as a part of the educational system, interactions between institutions; 2) a school network in an area unit, its character and connections to other characteristics of the region; 3) the relationships between a school and its local/regional community, including children, parents or representatives of the municipality. Although geography has a lot to say regarding these issues, we find few articles dealing with geography of education, both in Czechia and throughout the world. Therefore, the aim of our contribution is to discuss the position of school within the types of networks mentioned, as an institution, which teaches individuals to act while simultaneously acting in its environment as well. Emphasis is placed on elementary schools and examples of research topics are presented.

Każdy numer posiada własny tytuł.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies