Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

We Are No Monks. Narrating the Self Through New Tibetan Exile Cinema

Tytuł:
We Are No Monks. Narrating the Self Through New Tibetan Exile Cinema
Ethnologia Polona 37 2016 (2017)
Autorzy:
Bloch, Natalia
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Institute of Archaeology and Ethnology Polish Academy of Sciences
Słowa kluczowe:
urodzeni uchodźcy
diaspora
kino tybetańskie
Tybetańczycy
Tibetan cinema
born refugees
polityka tożsamościowa
Tibetans
identity politics
Źródło:
IAiE PAN, sygn. P 366
IAiE PAN, sygn. P 367
IAiE PAN, call no. P 368
IAiE PAN, call no. P 366
IAiE PAN, sygn. P 368
http://iaie.katalog.pan.pl/ipac20/ipac.jsp?profile=iaepan&index=BOCLC&term=ee95400536
IAiE PAN, call no. P 367
Język:
angielski
Prawa:
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Rights Reserved - Free Access
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/66276/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to analyse responses given by the young generation of Tibetan ‘born refugees’ to imaginations of Tibet which exist in global culture. They employ cinema as a medium for narrating about themselves: going beyond the idealized image of Tibetans created both by Western popular culture and the identity politics of Tibetan diaspora elites. This study presents an analysis of visual representations of Tibetanness in the new Tibetan exile cinema which burst on scene in the last decade of the 20th century

24 cm

Zadaniem tego artykułu jest przeanalizowanie odpowiedzi, jakich udziela młode pokolenie tybetańskich „urodzonych uchodźców” na istniejące wyobrażenie Tybetu. Wykorzystują oni kino jako medium do opowiadania o sobie, wykraczając poza wyidealizowany obraz Tybetańczyków stworzony zarówno przez zachodnią kulturę popularną, jak i politykę tożsamościową prezentowaną przez elity tybetańskiej diaspory. W niniejszej pracy przedstawiam analizę wizualnych przedstawień tybetańskości w nowym tybetańskim kinie na uchodźstwie, które objawiło się na scenie w ostatniej dekadzie XX wieku

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies