Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The psychological Self and advanced theory of mind in adolescence

Tytuł:
The psychological Self and advanced theory of mind in adolescence
Autorzy:
Szpak, Marta
Zubek, Julian
Białecka-Pikul, Marta
Kołodziejczyk, Anna
Bosacki, Sandra
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
psychological self
advanced theory of mind
social knowledge
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
15298868
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
A short-term longitudinal study explored the relation between the psychological understanding of self (the psychological self, PS) and other people (advanced theory of mind, aToM) during adolescence. Two hundred and one early and middle adolescents were tested twice (separated by a one-year break) with self- and other-under- standing measures. The data were analyzed using structural equation modeling (SEM). Compared to early adolescents, middle adolescents scored higher on PS and aToM and their scores on PS and aToM increased over the course of one year. In both age groups, PS and aToM were positively related, and for early adolescents, the initial level of aToM predicted the growth of PS. Thefindings are discussed within the context of developmental research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies