Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sytuacje trudne dla studentów pielęgniarstwa w czasie pierwszych zajęć praktycznych w szpitalu

Tytuł:
Sytuacje trudne dla studentów pielęgniarstwa w czasie pierwszych zajęć praktycznych w szpitalu
Difficult situations for nursing students during the first practical classes at the hospital
Autorzy:
Brzegowa, Marzena
Majda, Anna
Zalewska-Puchała, Joanna
Bodys-Cupak, Iwona
Kamińska, Alicja
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
clinical practice
poczucie własnej skuteczności
self efficacy
studenci pielęgniarstwa
sytuacje znaczące
nursing student
stressful events
kliniczne praktyki
Język:
polski
ISBN, ISSN:
12339989
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://www.termedia.pl/Sytuacje-trudne-dla-studentow-pielegniarstwa-w-czasie-pierwszych-zajec-praktycznych-w-szpitalu,134,35554,0,1.html  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Nursing students during the first practical classes are in contact with the new environment, take on new roles which is associated with difficult situations. The aim of the study was to analyze difficult situations faced by nursing students during the first practical classes. The study included 105 first-year students of nursing Jagiellonian University Collegium Medicum in Krakow. The method of diagnostic survey and estimation were used. The Generalized Self-Efficacy Scale by Schwarzer and Jerusalem, in the adaptation of Z. Juczyńskiego (GSES) and author's questionnaire have been used. Statistical analysis was performed chi2 test, the level of significance was set at p < 0.05. Almost half of those surveyed nursing students admitted that during the implementation of the first practical classes in the hospital very often experienced difficult situations. Such situations significantly less experienced students younger age (p = 0.00219; chi2 = 11.6908). Most often difficult situations related to contact with the patient. Their causes were: lack of experience (47.5%), lack of knowledge (18.8%) and lack of support (15%). The most common way to deal with such situations was to seek emotional support (49.2%). Knowledge about the prevalence of stressful situations during the first practical classes for students, in addition to cognitive objectives, it may also fulfill a preventive function.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies