Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Museum spaces of interpretation : object : experience : narration

Tytuł:
Museum spaces of interpretation : object : experience : narration
Muzealne przestrzenie interpretacji : obiekt : doświadczenie : narracja
Autorzy:
Włodarczyk, Anna
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
narracja
museum space
doświadczenie
object
the art of interpretation
sztuka interpretacji
przestrzeń muzeum
narration
experience
obiekt
Język:
polski
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article titled "Museum spaces of interpretation. Object. Exeperience. Narration" presents a list of problems concerning art of (over) interpretation in the museum space. The reflection showned the need for examinining the current function of the museum in social dialogue and the status of the museum exhibit. The range of selected issues showed how important it was to indicate the relationship between museology and Polish studies didactics in terms of the interpretation of cultural texts, experience of the exhibit by the recipient and building a personal narrative. For contemporary museologists, educators, museum educators and cultural animators, teachers and future teachers of the Polish language, the issue of education focused on skills in the art of interpretation and interpretative courage is an inseparable reflection regardless of the area explored. After all, it is a field of shared experience and cooperation. It also sheds light on the issues that today's museology is grappling with in the educational context, including the issue of understanding the role of the museum and the search for innovative ways to make the collections available.

Artykuł przedstawia zestawienie problemów, dotyczących sztuki (nad)interpretacji w przestrzeni muzeum. Refleksja nad tym tematem wykazała konieczność zbadania obecnej funkcji muzeum w dialogu społecznym oraz statusu muzealnego eksponatu. Zakres wyłonionych zagadnień pokazał, jak istotne jest wskazanie zależności między muzealnictwem a dydaktyką polonistyczną w zakresie interpretacji tekstów kultury, doświadczania eksponatu przez odbiorcę i budowania osobistej narracji. Dla współczesnych muzealników, dydaktyków, edukatorów muzealnych i animatorów kultury, nauczycieli i przyszłych nauczycieli polonistów kwestia edukacji skupionej na umiejętności w zakresie sztuki interpretacji i odwadze interpretacyjnej jest przedmiotem nieodłącznej refleksji bez względu na obszar eksplorowanych dziedzin. Stanowi ona przecież pole wspólnych doświadczeń i współpracy. Rzuca także światło na zagadnienia, z jakimi zmaga się dzisiejsze muzealnictwo w kontekście edukacyjnym, w tym także na kwestię rozumienia roli muzeum oraz poszukiwania innowacyjnych sposobów udostępniania zbiorów

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies