Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New ext=hibiting strategies? : hacking the Seweryn Udziela Ethnographic Museum in Krakow

Tytuł:
New ext=hibiting strategies? : hacking the Seweryn Udziela Ethnographic Museum in Krakow
Nowe strategie wystawiennicze? : hakowanie Muzeum Etnograficznego im. Seweryna Udzieli w Krakowie
Autorzy:
Papier, Sylwia
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
Muzeum Etnograficzne w Krakowie
art-based reserch
hacking
Ethnographic Museum in Krakow
interwencja kuratorska
art-based research
hakowanie
curatorial intervention
Język:
polski
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest omówienie interwencji kuratorskiej MOJE MUZEUM, MUZEUM O MNIE: czyli do kogo należy spuścizna polskiej wsi? Kuratorskie sny w Muzeum Etnograficznym im. Seweryna Udzieli w Krakowie, przygotowanej w czerwcu 2017 roku przez zespół kuratorek z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zawiera omówienie tego projektu z perspektywy rozwijających się współcześnie trendów w światowym muzealnictwie, przede wszystkim idei muzealnego hackingu. Podporą teoretyczną rozważań są: Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej Andrzeja Ledera, Curatorial Dreams: Critics Imagine Exhibitions autorstwa Eriki Lehrer i Shelley Ruth Butler oraz Muzeum krytyczne Piotra Piotrowskiego.

The objective of this article is to discuss the curatorial intervention MY MUSEUM, A MUSEUM ABOUT ME: or, Who Owns the Legacy of the Polish Village? Curatorial Dreams for the Seweryn Udziela Ethnographic Museum in Kraków prepared in June 2017 by a team of curators from the Faculty of Polish Studies of the Jagiellonian University. I will discuss this project in the light of contemporary trends in museology, especially in the context of the idea of museum hacking. The theoretical support for my reflections comes, among others, from the following books: Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej (Sleepwalking Through a Revolution: Exercise in Historical Logics) by Andrzej Leder, Curatorial Dreams: Critics Imagine Exhibitions by Erica Lehrer and Shelley Ruth Butler, and Muzeum krytyczne (The Critical Museum) by Piotr Piotrowski.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies