Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Produkt turystyczny : pojęcie, stuktura, uwarunkowania kreowania

Tytuł:
Produkt turystyczny : pojęcie, stuktura, uwarunkowania kreowania
Tourist product : concept, structure, condition of creation
Autorzy:
Panasiuk, Aleksander
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
tourism values
tourist destination
tourism development
tourist services
tourist product
tourist area
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Linki:
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XX_2_2.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a voice in the discussion on the need to develop a unified theoretical concept of tourism product, based on the achievements of economic sciences, but taking into account the interdisciplinary nature of this category. The product is an economic category, but the tourism sciences are understood very heterogeneously and freely, often in a way that negates the economic nature of this concept. This problem particularly arises in the situations of undertaking the analysis of this category: in the operation of components, in looking for practical possibilities of implementation of the concept and during the implementation of specific products and tourist pseudoproducts in the practice of the tourism economy. The substantive concept of a tourist product should be based on the separation of approaches to the interpretation of this category in the form of a concept or set of concepts, the separation of constituent elements (structure) and taking into account the conditions for the creation of a tourist product. The dimension of the subject matter is theoretical, but it should have some practical effects. The aim of the study is therefore to present the theoretical basis of the concept of tourism product understood in a comprehensive manner, meaning it is determined by the existence of a tourist destination creating in its own area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies