Tytuł pozycji:
Znaki na uwięzi : od semiologii do semiotyki mediów
Ta książka to zarys semiologii i semiotyki mediów. Opowiada o znakach w naszym życiu, kodach i konwencjach komunikacyjnych, narracjach i retoryce, mitach i ideologiach. Dostarcza semiologicznych narzędzi do analizy studentom, badaczom, dziennikarzom, projektantom komunikacji, jak również ciekawym, kreatywnym i krytycznym użytkownikom mediów. Zawiera podstawową terminologię, najciekawsze teorie, przykłady praktycznych analiz różnych wycinków medialnej rzeczywistości. Znaczna część to jednak własne teorie i autorskie propozycje ujęć semiotyki mediów.
The book constitutes an outline of semiology and media semiotics. It covers the problems of the signs in our life, the codes and communication convences, narratives and rhetoric, myths and ideologies. It should provide the students, researchers, journalists, communication designers, and also the curious and creative media users with the analytical tools. It does contain the most relevant terminology, the most interesting theories , and practical analysis of different fragments of mediatised reality. The major part, though, are the authors own theories and suppositions.