Tytuł pozycji:
Odbiorcy mediów w świecie cyfrowym : trendy zmian
The article presents how the process of changes is cur-rently taking place among recipients operating on the media market, who are more and more often referred to as users. Media users, increasingly functioning in social media, independently distribute and determine what content will be in the information flow. This leads to the personalization of your own user profile and allows you to both individually design the infor-mation space and the content of the messages themselves. This phenomenon - as indicated by the results of media studies, as well as the observation of reception behavior - is deepening and changing qualitatively the processes of creating information content as well as receiving processes of available content increasingly transferred from traditional media to social media.
Artykuł przedstawia, jak współcześnie dokonuje się proces zmian wśród odbiorców funkcjonujących na rynku mediów, których coraz częściej określa się jako użytkowników. Użytkownicy mediów, funkcjonujący w coraz większym stopniu w mediach społecznościowych, samodzielnie dystrybuują i określają, jakie treści znajdą się w obiegu informacyjnym. Prowadzi to do personalizacji własnego profilu użytkownika i pozwala zarówno na indywidualne konstruowanie przestrzeni informacyjnej, jak i zawartości samych przekazów. Zjawisko to - na co wskazują wyniki badań medioznawczych, jak i prowadzona obserwacja zachowań odbiorczych - pogłębia się i zmienia w sposób jakościowy procesy tworzenia zawartości informacyjnej, jak i procesy odbiorcze dostępnych treści w coraz większym stopniu przenoszonych z mediów tradycyjnych do mediów społecznościowych.