Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strzały z ukrycia : reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach : formy, praktyki, strategie

Tytuł:
Strzały z ukrycia : reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach : formy, praktyki, strategie
Sniper fire : new media advertising targeted at children and youth : forms, practices, strategies.
Autorzy:
Szymkowska-Bartyzel, Jolanta
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
reklama
reklama dla dzieci
nowe media
manipulacja
media społecznościowe
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Manipulacyjny potencjał tekstów reklamowych od dawna budził wiele obaw szczególnie, gdy reklamy te wycelowane były w odbiorców bezbronnych i niekompetentnych kulturowo, słowem naiwnych i ufnych - nasze dzieci. W ostatniej dekadzie obserwujemy gwałtowne zmiany w relacjach miedzy odbiorcami i mediami. Współczesne media są mobilne, wszechobecne wielofunkcyjne i absolutnie niezbędne. Nasze dzieci pozostają na łączach przez większość dnia, słuchając muzyki, sprawdzając co się dzieje na portalach społecznościowych, oglądając filmy czy występy ulubionych blogerów. Reklama przystosowała się do tych nowych form medialnej aktywności. Media cyfrowe zmieniły przekazy reklamowe generując wiele nowych form, które idealnie wpasowały się w cyberświat młodych użytkowników: tzw. immersive websites, marketing portali społecznościowych, advergames, marketing wirusowy, reklamy mobilne, a przede wszystkim dokładnie zaadresowany przekaz reklamowy dobrany do praktyk i zachowania dzieci sprawiają, że granica między reklamą a zabawą niebezpiecznie się zatarła. To zlania się reklamy z zawartością rozmaitych serwisów czy gier sprawiło, że nie tylko stała się ona bardziej podstępna i niebezpieczne , ale także coraz trudniejsza do zbadania. W artykule opisuję kilka współczesnych praktyk i strategii specjalistów od marketingu wycelowanych w nasze dzieci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies