Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Between formation and formatting : literary canon in the educational practice

Tytuł:
Between formation and formatting : literary canon in the educational practice
Między formowaniem a formatowaniem : kanon literatury współczesnej w praktyce edukacyjnej
Autorzy:
Tabaczyński, Michał
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
contemporary literature
Pierre Bourdieu
habitus
education
canon
Język:
polski
ISBN, ISSN:
1895975X
Prawa:
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dozwolony użytek utworów chronionych
Linki:
http://www.ejournals.eu/Przeglad-Kulturoznawczy/2015/Numer-2-24-2015/art/5272/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This essay deals with the process of literary canon formation as an ongoing contest between two forces in the field of cultural production: the power of the habitus and the actions of actors of that field (experts, officials, publishers, teachers). The high degree of codification of the canon (that is understood as school’s required reading list) and a strong educational monopoly are symptoms of social fi eld condition as a whole. First, the social transformation process that follows the political change is not yet finished. Second, the canon is a self-reproductive structure and jeopardizes the possible processes of transformation. Third, the autonomy of artistic and literary fields is incessantly decreasing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies