Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Museum education in the context of socio-cultural changes in the countries of Eastern Europe (using the examples of Poland, Ukraine and Russia)

Tytuł:
Museum education in the context of socio-cultural changes in the countries of Eastern Europe (using the examples of Poland, Ukraine and Russia)
Autorzy:
Oleksiy, Karamanov
Pater, Renata
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
cultural heritage
pedagogika muzealna
museum pedagogy
cultural education
szkoła i muzeum
school and museum
edukacja muzealna
museum education
dziedzictwo kulturowe
edukacja kultury
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
13392204
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The subject of the research presented here is the language and content of the definitional terms, categories and concepts relating to museum education in the historiography of the topic. The article is a review that provides an analysis of selected papers on museum education, surveying the categories, terminology and definitions proposed by Polish, Ukrainian and Russian researchers. The study also involved looking at museum websites to review the descriptive terms, concepts and categories used in the sections relating to the museums’ educational activities. Finally, against this background the authors present their own approaches and definitions relating to museum education. The work is partly a result of the experience of the authors’ own common educational practice and investigations. The cultural contexts of museum education are significant and influential in the quality of the services provided in each of the surveyed countries and museums. The generalisations presented are appropriate to the specific contexts of the research reports and educational projects quoted.

Tematem prezentowanych badań jest język i treść definicji, kategorii i pojęć związane z edukacją muzealną w historiografii tematu. Artykuł jest recenzją, która zawiera analizę wybranych artykułów na temat edukacja muzealna, przegląd kategorii, terminologii i definicji proponowanych przez badaczy polskich, ukraińskich i rosyjskich. Badanie obejmowało także przeglądanie stron muzeów w celu przeglądu opisowych terminów, pojęć i kategorii używanych w sekcjach związane z działalnością edukacyjną muzeów. Wreszcie na tym tle autorzy przedstawiają własne podejścia i definicje dotyczące edukacji muzealnej. Praca jest częściowo wynikiem doświadczenia wspólnej edukacji autorów praktyka i dochodzenia. Konteksty kulturowe edukacji muzealnej są znaczące i wpływają na jakość usług w każdym z badanych krajów i muzeów. Przedstawione uogólnienia są odpowiednie do konkretnych kontekstów cytowane raporty z badań i projekty edukacyjne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies