Tytuł pozycji:
Image of Katowice conurbations cities in local place promotion
Globalizacja i rosnąca konkurencja między miastami powoduje, iż miasta na całym świecie podejmują się promocji atrakcyjnego wizerunku. Celem pracy było określenie promowanych wizerunków miast konurbacji katowickiej w promocji na szczeblu lokalnym i regionalnym oraz ich dynamiki. Przyjęte wnioski zgadzają się ze spostrzeżeniami badań miast zachodnich. Kreowany wizerunek jest selektywny, w promocji poszczególnych miast istnieje trudność z wytworzeniem wyróżniającego się wizerunku. Wykazano również, że przekaz promocyjny miast GOP zmienia się czasie, a część miast konsekwentnie promuje wyraźny wizerunek. Zmienia się również podejście do promocji, która zajmuje coraz ważniejsze miejsce w działaniach urzędów miast.
Globalization and increasing competition between cities have led cities around world to promoting attractive city image. The aim of this study was to identify city images of Katowice conurbation in local and regional place promotion and their dynamics. My findings agree with those achieved by researchers of western cities. Promoted image is selective, particular cities have problems to form distinctive images. The thesis also shows that promotional message has changed and some of cities promote more coherent and clear image. Approach to place promotion also has changed since early 1990s and has become more important for city authoritiess in Katowice conurbation.