Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cinema transcendence of time

Tytuł:
Cinema transcendence of time
Kinowa transcendencja czasu
Autorzy:
Frąc, Waldemar
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
cinema
time
Bergson
ontology
philosophy
eternal return
Deleuze
Język:
polski
ISBN, ISSN:
1895975X
Prawa:
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dozwolony użytek utworów chronionych
Linki:
http://www.ejournals.eu/Przeglad-Kulturoznawczy/2015/Numer-2-24-2015/art/5267/  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/16345  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Experience of time in cinema is a paradox. Cinema as a time art makes temporal transcendence. Film as a kind of Nietzsche’s eternal return determines subjective experience of time. According to A. Pawełczyńska it is possible to indicate three essential ways of understanding of time in cinema: substantialist, attributive and subjective. Deleuze’s theory of time in cinema represents subjective approach. According to Bergson time is creation therefore cinema must be based on a transcendence of time.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies