Tytuł pozycji:
Attitudes of junior high school students towards psychoactive substances. Varied according to sex
Niniejsza praca opisuje postawy młodzieży gimnazjalnej w odniesieniu do środków psychoaktywnych, uwzględniając zróżnicowanie ze względu na płeć. W niniejszej pracy przedstawiono charakterystykę zjawiska narkomanii, jej przyczyn, skutków, profilaktyki oraz ukazanie, jaką wiedzę posiadają gimnazjaliści na temat tego zjawiska, a także przedstawiono rozwiązania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom od środków psychoaktywnych, uwzględniając płeć. W rozdziale pierwszym i drugim omówiono zagadnienia w oparciu o literaturę przedmiotu. W rozdziale pierwszym omówiono uzależnienie od środków psychoaktywnych jako problem społeczny. Rozdział drugi niniejszej pracy to postawy a zachowanie człowieka. Trzeci rozdział zawiera metodologię badań własnych. Rozdział czwarty i piąty przedstawia analizę badań własnych, w których ukazane są: profilaktyka w pracy szkoły, realizowane programy profilaktyczne przez szkołę, sposób przestrzegania tych programów przez młodzież, cechy indywidualne badanych, stosunek, wiedza oraz częstotliwość sięgania po środki psychoaktywne, a także stopień nasilenia kryzysu wartościowania. W szóstym rozdziale zostaje przedstawiona analiza i synteza badań własnych, która zarazem stanowi odpowiedź na postawione problemy badawcze.
This thesis describes the problems of gymnasium students in relation to psychoactives substances, inclnding diversity of sex. In this presents charahteristing of phenomen of drug addiction, cones, affects, prophylaxis and addicted and also knowledge with have students of gymnasium regowding to this phenomehon. In this poper also presented solution in dealing with addiction to psychoactive agents of gender. In first and second chopter discussed addictions to psychoactive substances with is a socid problem. Second clapper of this work is the atlitude and behawiour of mam. The third chopter contains methodology of own research. The fourth and fifth clopter shows analisis of own reseowch, witch presents one: prophylaxis in work of school, prerention programs implemented by school, way to present these programs by youth, indywidual characteristics of respondents, attitude, knowledge and fregnency of resoting to psychoactive substances and also eralnating the degreeof the crisis. In the sixth chapter is presented analisis provides synthesis of their own research, who also provides the answer to the problems research.