Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Elements of marketing in activities of modern churches based on the examples of selected parishes and religious communities

Tytuł:
Elements of marketing in activities of modern churches based on the examples of selected parishes and religious communities
Elementy marketingu we współczesnej działalności Kościołów na przykładzie wybranych parafii i gmin wyznaniowych
Autorzy:
Jamróz, Jakub
Słowa kluczowe:
Church – Marketing – Promotion – Advertisement – Management
Kościół – Marketing – Promocja – Reklama – Zarządzanie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest wykazanie obecności marketingu w działalności Kościołów oraz próba analizy skutków jego stosowania. Przedmiotem badań są dwie parafie i gmina wyznaniowa wraz z dostępną w nich dokumentacją w zakresie przedmiotu pracy. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. W ostatnim z nich przedstawiono wyniki przeprowadzonej ankiety i podsumowano badania. Wynika z nich , iż stosowanie marketingu na poziomie parafii jest zjawiskiem akceptowanym i przynoszącym wiele korzyści. Tym samym wykazano, że wykorzystywanie marketingu w prowadzeniu nowej ewangelizacji oraz do prawidłowego zarządzania organizacjami propagującymi postawy religijne jest jak najbardziej wskazane. Akceptacja owych działań marketingowych w badanej parafii wyniosła aż 90%. W rozdziałach wcześniejszych skupiono się na zdefiniowaniu terminów kluczowych dla całej pracy oraz podjęto próbę analizy tekstów traktujących o marketingu w największych Kościołach świata. Wykazano, że zwłaszcza w ostatnich latach zaabsorbowały one wiele technik i narzędzi mających w nim swoje źródła.

The aim of this thesis is to prove the existence of marketing in Church's operations and an attempt to analyse the effects of its usage. The subject of this research are two parishes and a religious community along with the documentation concerning the topic of this thesis made available by them. The final chapter contains the results of the survey and the summary of the research. Their results show that using marketing on a parish level is accepted and brings many benefits. Thereby it was shown that employing marketing in new evangelisation and proper management of organisations which spread religious attitudes is definitely advisable. Acceptance of those marketing operations in surveyed parish was at 90%. The focus in the earlier chapters is on defining the terms crucial to the whole thesis and an attempt to analyse texts covering marketing in the biggest churches of the world. It is demonstrated that in the recent years they have adopted many techniques and tools originating from it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies