Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola organizacji art&busieness w sponsorowaniu kultury i sztuki

Tytuł:
Rola organizacji art&busieness w sponsorowaniu kultury i sztuki
The role of art&business organizations in sponsorship of culture and fine art in the world
Autorzy:
Wójcik, Magdalena
Słowa kluczowe:
ALTERNATYWNE FORMY FINANSOWANIA KULTURY I SZTUKI - ORGANIZACJE ART&BUSINESS - SPONSORING KULTURY I SZTUKI
ALTERNATIVE FORMS OF FINANCING CULTURE AND ART - ART & BUSINESS ORGANIZATIONS - SPONSORSHIP OF CULTURE AND ART
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present way of financing culture and fine arts in Poland would do with much improvement. Lack of financial aid as means for enterprise of both large cultural centers and activities of independent artists more and more often tends to become incentive for sponsoring for those companies to whom co-financing of culture and fine art and relishing of the cultural heritage is being included in the core of Corporate Social Responsibility. Also within the boundaries of searching for new ways of promoting themselves, companies and corporations are turning to sponsoring of art and cultural events more often than before. For polish business however, this area of activity remains still unexplored. It’s being widely perceived as a tempting adventure but yet too risky and uncertain to give it a try without hesitation. Many initiatives of both providing financial help for cultural institutions which occurred for many years, as well as sharing vast experiences of western well developed countries allowed polish business sector to take part in co-establishing the communication with sector of culture by the help of arts-business organizations. Their main duty is establishing cooperation between the two fields above mentioned in spite of them being so much different from each other. The success of such cooperation which on polish ground has been initialized by organization Commitment to Europe is without doubt great proof of their good functioning.

Obecny sposób finansowania kultury i sztuki w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Brak środków na przedsięwzięcia dużych ośrodków kultury ale i niezależnych artystów coraz częściej pobudza do działań sponsoringowych firmy, dla których współfinansowanie kultury i sztuki oraz dbałość o dziedzictwo kulturowe zawarte jest w treści społecznej odpowiedzialności biznesu. Także w ramach poszukiwań nowych sposobów promocji firmy coraz chętniej sięgają po sponsorowanie sztuki. Jednak jest to dla polskiego biznesu wciąż teren nie odkryty. Przygoda kusząca, ale i nieco ryzykowna. Rodzące się od wielu lat inicjatywy pomocy finansowej dla instytucji kultury oraz doświadczenie krajów zachodnich pozwoliły na uczestnictwo polskiego sektora biznesu we współtworzeniu płaszczyzny porozumienia z kulturą przy pomocy organizacji art&business. Ich głównym zadaniem jest inicjowane współpracy pomiędzy tymi dwoma sektorami, diametralnie od siebie różnych. Powodzenia takich kooperacji zainicjowane na polskim gruncie przez organizację Commitment to Europe są niewątpliwie dowodem na ich prawidłowe funkcjonowanie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies