Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Leaderships styles in education. Activity context as determining factor.

Tytuł:
Leaderships styles in education. Activity context as determining factor.
Style przewodzenia w edukacji. Kontekst działania jako czynnik determinujący
Autorzy:
Wełpa, Adriana
Słowa kluczowe:
school environment- - school's personnel- situational context - the management style of the school principal
kontekst sytuacyjny – personel szkolny – styl zarządzania dyrektora szkoły – środowisko szkolne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this master thesis was to show the relationship between head teacher’s leadership style, situation and staff, with which principals were dealing with. The master thesis presents different styles of commandment, with particular emphasis on authoritarian, visionary, transactional and organic paradigms. These types of paradigms have been described from the perspective of the principal, the situational context and the challenges that modern education has to face. The main purpose of this thesis is to show how bonds are being shaped between different aspects. One research hypothesis has been adopted for the study in this paper, which assumes that the principal’s commandment style is flexible, depending on the specific situation and personnel, which he works with. In the final section of the thesis conclusions and recommendations of the study have been shown as well as the assessment of the value of work for educational management and management in general.

Celem niniejszej pracy było ukazanie zależności między stylem przewodzenia dyrektora szkoły a sytuacją oraz personelem, z jakim miał do czynienia.W pracy przedstawiono różne style przewodzenia, ze szczególnym zwróceniem uwagi na paradygmaty przywództwa autorytarnego, wizjonerskiego, transakcyjnego oraz organicznego. Wymienione rodzaje paradygmatów zostały opisane przez pryzmat zarządzania dyrektora szkoły, kontekstu sytuacyjnego oraz wyzwań stojących przed współczesną oświatą. Praca ma na celu ukazanie, jak kształtują się zależności między wymienionymi aspektami. Do pracy przyjęto jedną hipotezę badawczą, która zakładała, że styl dyrektora szkoły jest elastyczny w zależności od konkretnej sytuacji oraz personelu, z jakim pracuje. W końcowej części pracy zostały ukazane wnioski oraz rekomendacje z badań, jak również ocena wartości pracy dla zarządzania oświacie i zarządzania w ogólnym aspekcie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies