Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The tasks of municipalities in the area of education and the sources of their funding on the example of Pysznica in the years 2006-2010.

Tytuł:
The tasks of municipalities in the area of education and the sources of their funding on the example of Pysznica in the years 2006-2010.
Zadania gmin w obszarze edukacji oraz źródła ich finansowania na przykładzie gminy Pysznica w latach 2006-2010
Autorzy:
Nieznalska, Justyna
Słowa kluczowe:
community, education, general subsidy, government
gmina, oświata, samorząd, subwencja ogólna
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem pracy jest ukazanie zadań edukacyjnych gminy Pysznica oraz sposobów gromadzenia i wykorzystywania środków pieniężnych na powyższy cel. Praca składa się z trzech rozdziałów teoretycznych oraz jednego rozdziału o charakterze empirycznym. Pierwszy rozdział przedstawia pojęcie, genezę oraz dokładną charakterystykę samorządu terytorialnego w Polsce. Ukazuje również funkcjonowanie gminy, która stanowi jednostkę samorządu terytorialnego. Kolejny rozdział obrazuje rozwój oświaty na ziemiach polskich oraz obecny system edukacji w Polsce wraz z jego charakterystyką. W rozdziale tym zaznaczony jest również duży nacisk na oświatę jako dziedzinę, która stanowi dobro publiczne. Ostatni z teoretycznych rozdziałów opisuje zadania edukacyjne gmin oraz źródła ich finansowania, skupiając się głównie na subwencji ogólnej. Rozdział empiryczny dotyczy dokładnej analizy gminy Pysznica na przełomie pięciu lat. Ukazuje jej historię, analizę finansową, zadania z zakresu oświaty oraz system ich finansowania. Analiza pracy wskazuje, iż system finansowania zadań edukacyjnych w gminie Pysznica działa sprawnie i z każdym rokiem zyskuje na swojej jakości. Na oświatę przeznaczane są duże ilości środków pieniężnych, które mają zapewnić dzieciom i młodzieży jak najlepsze wykształcenie.

The main aim is to show the community the educational tasks and ways Pysznica collection and use of funds for the above purpose. The work consists of three theoretical chapters and one chapter of an empirical. The first chapter presents the concept, origin and the exact characteristics of the local government in Poland. Also shows the functioning of the community, which is a unit of local government. The next chapter illustrates the development of education in the Polish lands, and the current education system in Poland with the description. This section is marked also placed great emphasis on education as an area which is a public good. The last of the theoretical chapters describe the educational tasks of municipalities and their financing sources, focusing primarily on general subsidies. Chapter empirical scrutiny applies Pysznica community at the turn of five years. It shows its history, financial analysis, the tasks of education and the system of financing. Analysis of the work indicates that the system of financing educational tasks in the municipality of Pysznica running smoothly, and every year is gaining on its quality. On education are spent large amounts of cash to ensure that children and young people the best possible education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies