Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tryb przypuszczający w podręcznikach szkolnych do języka niemieckiego

Tytuł:
Tryb przypuszczający w podręcznikach szkolnych do języka niemieckiego
Der Konjunktiv in polnischen Lehrbüchern für Deutsch
Conditional mood in German textbooks
Autorzy:
Antońska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
Tryb przypuszczający, mowa zależna
Conditional, indirect speech
Konjunktiv, die indirekte Rede,
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Presented master’s thesis is focused on the subject of “Conditional mood in German textbooks”. This work consists of three chapters. There is in detail introduced German conditional (Konjunktiv) in first part. In this chapter can be found clearly presented rules with number of examples.In second part German conditional is compared to this one which is in Polish language. It must be stressed that there is no semantically suited Konjunktiv I category in Polish and indirect speech is created by indicative forms. There are also lots of examples thanks to which the subject is more comprehensible.In last part we can find exercises which were searched from German textbooks. Vocabulary used in training tasks is extensive and therefore exercises are more interesting.The master’s thesis ends with summary full of conclusions.

Dana praca magisterska zajmuje się tematem „Trybu przypuszczającego w podręcznikach szkolnych do języka niemieckiego”. Praca składa się z trzech rozdziałów.W pierwszej części pracy zostaje szczegółowo omówiony niemiecki tryb przypuszczający (Konjunktiv). W tym rozdziale można znaleźć jasno sformułowane reguły z szeregiem przykładów.W drugim rozdziale zostaje porównany niemiecki tryb przypuszczający z tym, który występuje w języku polskim. Trzeba przy tym podkreślić, że w języku polskim nie ma żadnej semantycznie odpowiadającej Konjunktiv I kategorii a mowa zależna tworzona jest przy pomocy form oznajmujących. W tym rozdziale pojawiają się również liczne przykłady, dzięki którym można lepiej zrozumieć temat.W ostatnim rozdziale znajdujemy ćwiczenia, które zostały wyszukane z podręczników szkolnych do języka niemieckiego. Użyte w materiale ćwiczeniowym słownictwo jest bardzo bogate, co sprawia, że ćwiczenia są interesujące.Praca magisterska kończy się podsumowaniem, w którym pojawiają się wnioski.

Die vorliegende Magisterarbeit beschäftigt sich mit dem Thema „Konjunktiv in polnischen Lehrbüchern für Deutsch“. Die Arbeit besteht aus drei Kapiteln.Im ersten Teil wird der Konjunktiv genau besprochen. In diesem Kapitel kann man einfach formulierte Regeln mit einer Vielzahl von Beispielen finden.Im zweiten Abschnitt wird der deutsche Konjunktiv mit dem Polnischen verglichen. Man muss dabei betonen, dass es in der polnischen Sprache keine dem deutschen Konjunktiv I semantisch entsprechende Finitkategorie gibt. Die indirekte Rede wird mit Hilfe der indikativischen Formen gebildet.Im letzten Kapitel finden wir Übungen, die aus den Lehrbüchern für Deutsch ausgesucht wurden. Der im Übungsmaterial verwendete Wortschatz ist sehr umfangreich und das macht Übungen interessant.Am Ende der Diplomarbeit stehen Zusammenfassung und Schlussfolgerungen.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies