Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartość pracy w poglądach młodzieży gimnazjalnej i licealnej

Tytuł:
Wartość pracy w poglądach młodzieży gimnazjalnej i licealnej
Value of work in the views of junior high school students and high school
Autorzy:
Dąbrowska, Justyna
Słowa kluczowe:
Praca, wartości
Work, values
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper consists of four chapters. In the first of them is content analysis literature. I have made a clarification of basic terminology concepts, work and values, and I introduced as man's developmental factor work also. Then I have outlined the types and system of value, and work value related to certain spheres of human life, and I presented the characteristics of youth and mental development of adolescence. The second part of this paper contains a description of the methodology own research conducted in Jasło, a small town, situated in the Podkarpackie province. The study embraced a group of 95 students of third classes of junior high school and high school. During the research I used the following methods: interview, a questionnaire with scaling and analysis of documents. The third chapter has analyzed the results of accumulated research. I paid attention to the place of work in the system of value junior high school students and high school, work values associated with the sphere of moral, material, social and cultural rights in the opinion of junior high school students and high school, and the factors affecting young people’s views about the value and importance of the work. Chapter IV contains the generalizations and conclusions of the study.

Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera analizę treści literatury przedmiotu. Dokonałam w nim wyjaśnień terminologicznych podstawowych pojęć, m.in. pracy i wartości, a także przedstawiłam pracę jako czynnik rozwojowy człowieka. Następnie odniosłam się do typów i systemu wartości, oraz wartości pracy związanych z określonymi sferami życia człowieka, a także przedstawiłam charakterystykę rozwoju psychofizycznego młodzieży w wieku dorastania. Drugi rozdział zawiera opis metodologii badań własnych przeprowadzonych w Jaśle, niewielkim miasteczku leżącym w województwie podkarpackim. Badaniami objęłam grupę 95 uczniów trzecich klas szkoły gimnazjalnej oraz licealnej. W toku prowadzonych badań zastosowałam następujące metody: wywiad, ankietę wraz ze skalowaniem oraz analizę dokumentów. W III rozdziale dokonałam analizy wyników badań. Zwróciłam tu uwagę na miejsce pracy w systemie wartości młodzieży gimnazjalnej i licealnej, wartości pracy związane ze sferą moralną, materialną, społeczną i kulturową człowieka w opinii młodzieży gimnazjalnej i licealnej, oraz na czynniki mające wpływ na poglądy młodzieży dotyczące wartości i znaczenia pracy. Rozdział IV zawiera uogólnienia i wnioski z badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies