Tytuł pozycji:
Three Stalkers and one storytelling or three storytellings and one Stalker? - About adaptation practices with convergence in the background
Niniejsza praca jest próbą zrozumienia i prześledzenia procesów adaptacyjnych i semiologicznych występujących między książką Piknik na skraju drogi braci Arkadija i Borysa Strugackich, filmem Stalker Andrieja Tarkowskiego oraz grą S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla studia GSG Games. Autor buduje swoją koncepcję w oparciu o semiologię Jerzego Ziomka i wychodzi poza analizę tekstualną korzystając z pojęcia konwergencji w rozumieniu Henry'ego Jenkinsa.
The following work is an attempt to understand and follow adaptation and semiotic processes occurring between the book Roadside picnic by Arkady and Boris Strugatsky, the film Stalker by Andrei Tarkovsky and the video game S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl by GSG Games studio. The author builds his conception upon the semiotics of Jerzy Ziomek and goes beyond textual analysis using the term convergence in Henry Jenkins' understanding.