Tytuł pozycji:
The libraries importance for Public Relations in Bochnia’ cultural life (2009-2010)
Praca magisterska pt. „Znaczenie bibliotek dla Public Relations życia kulturalnego Bochni (2009-2010)” mieści się w dyscyplinie bibliologia i informatologia. Celem opracowania było określenie roli oraz zakresu PR bibliotek funkcjonujących na terenie Bochni w kształtowaniu public relations życia kulturalnego miasta soli. Autorka dokonała analizy relacji o zasięgach: lokalnym, krajowym i międzynarodowym występujących między bibliotekami, a innymi ośrodkami kultury. Przedstawiła także formy i narzędzia PR bocheńskich bibliotek.Ze względu na brak piśmiennictwa na temat PR bibliotek w Bochni praca magisterska została oparta o badania własne: wywiad standaryzowany z panią mgr Dorotą Rzepką - dyrektorką Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Wiktora, sprawozdania roczne z działalności placówki, a także informacje zawarte na stronach WWW. Ponadto z zamiarem uzupełnienia opracowania o opinie bezpośrednich odbiorców form i narzędzi PR biblioteki przeprowadzone zostały ankietowe badania użytkowników Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Wiktora w okresie od 4.12.2010 r. - 10.01.2011 r. Biblioteka została wybrana na miejsce badań ze względu na największy stopień uczestnictwa w działalności PR. Wynik sugeruje, że zainteresowanie formami PR wykazała mała grupa użytkowników (53 ze 100 badanych osób). Były to głównie dzieci i młodzież. Formą PR cieszącą się największą popularnością były spotkania autorskie. Mankamentem PR placówki było jej małe zaangażowanie w aktywizację seniorów oraz brak tradycyjnych, papierowych form informowania o działalności: plakatów, ulotek, broszur, folderów. W przyszłości biblioteka powinna w równym stopniu dostosowywać ofertę do potrzeb różnych grup wiekowych, a także wprowadzić do niej ciekawe i innowacyjne rozwiązania. Propozycje takich przedsięwzięć bibliotekarze znaleźć mogą w Internecie, głównie na skierowanych do nich portalach.
Master’s thesis, The libraries importance for Public Relations in Bochnia’ cultural life (2009-2010) is located in a scientific discipline library and information and science. The purpose of this study was to define the role and scope of PR libraries are working in Bochnia in shaping the public relations of the cultural life of the city of salt. The author has examined the relationship of ranges of local, national and international levels occurring between libraries and other cultural centers. It also made molds and tools of PR Bochnia libraries.Due to the lack of literature on PR libraries in Bochnia thesis was based upon their own research: standardized interview with Ms. Dorota Rzepka, MA - Director of County Public Library and the name of John Victor, the annual reports on the activities of the facility, as well as information on the web. Above all with the intent to complete the development of feedback forms and direct recipients of PR tools library survey was conducted user survey County Public Library and the name of John Victor in the period from 04/12/2010 - 10/01/2011 The Library was chosen as the location of the tests due to the greatest degree of participation in the activity of PR. The studies proved that PR has shown interest in the form PR of a small group of users (53 out of 100 respondents). These were mainly children and adolescents. The form of PR which possesses the most popular were the meetings with authors. A shortcoming of the PR facility was her little involvement in the activation of seniors and the lack of traditional paper forms to inform about the activities of posters, flyers, brochures, folders. In the future the library should offer equally adapted to the needs of different age groups, as well as make it interesting and innovative solutions. Proposals for such projects, librarians can be found on the Internet, mainly targeted at these sites.