Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The significence of libraries for public relations of cultural life of Jablonka’s territory commune (2009-2010)

Tytuł:
The significence of libraries for public relations of cultural life of Jablonka’s territory commune (2009-2010)
Znaczenie bibliotek dla Public Relations życia kulturalnego Gminy Jabłonka (2009-2010)
Autorzy:
Kowalczyk, Marta
Słowa kluczowe:
GMINA JABŁONKA - MUZEUM - ORAWSKI PARK ETNOGRAFICZNY - ORAWSKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA - ORAWSKIE CENTRUM KULTURY - PUBLIC RELATIONS
JABLONKA’S TERRITORY COMUNE - MUSEUM OF ORAVA ETNOGRAPHIC PARK - ORAVA CULTURAL CENTER – ORAVA PUBLIC LIBRARY - PUBLIC LIBRA
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author presented contribution and meaning of Orava Public Library for PR cultural life of Jablonka's territory commune cultural life within years 2009-2010 as well as other local cultural institutions: Orava Cultural Center in Jablonka and Museum of Orava Ethnographic Park in Zubrzyca Górna. PR forms and tools in classification of Krystyna Wojcik have been discussed. An author’s designed survey (100 questionnaires) and interview (11 enquiries) has been used to investigate the social perception of the PR forms and tools of institutions in question. The most frequently used PR tools used by cultural institutions, including libraries, are: cultural and entertainment events, contests, posters and press notes. As a conclusion of the research, the positive image of Orava Public Library in local environment has been confirmed. Publications concerning the history, tradition and Orava folklore (52 publications), PR literature (14 publication) as well as library contribution in society (33 publications) have been leveraged.

Autorka przedstawiła udział i znaczenie Orawskiej Biblioteki Publicznej w PR życia kulturalnego gminy Jabłonka w latach 2009-2010 na tle innych lokalnych instytucji kultury: Orawskiego Centrum Kultury w Jabłonce i Muzeum - Orawskiego Parku Etnograficznego w Zubrzycy Górnej. Zostały omówione formy i narzędzia PR według podziału Krystyny Wojcik. Dla zbadania form i narzędzi PR tych instytucji na odbiór przez społeczeństwo zastosowano własny kwestionariusz ankiety (100 ankiet) i wywiadu (11 wywiadów). Najchętniej stosowanymi narzędziami PR przez instytucje kultury, w tym bibliotekę były imprezy kuturalno-rozrywkowe, konkursy, plakaty i notatki prasowe. W efekcie badań stwierdzono pozytywny wizerunek Orawskiej Biblioteki Publicznej w lokalnym środowisku. Autorka wykorzystała publikacje dotyczące historii, tradycji i folkloru Orawy (52 publikacje) , piśmiennictwo z zakresu PR (14 publikacji) oraz odnoszące się do zagadnienia udziału biblioteki w społeczeństwie (33 publikacje).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies