Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The significance of libraries for Public Relations of cultural life in Tarnow (2009-2010)

Tytuł:
The significance of libraries for Public Relations of cultural life in Tarnow (2009-2010)
Znaczenie bibliotek dla Public Relations życia kulturalnego Tarnowa
Autorzy:
Daniel, Irena
Słowa kluczowe:
LIBRARIES – CUTURAL INSTITUTION - PUBLIC RELATIONS – TARNOW – CUTURAL LIFE
BIBLIOTEKI - INSTYTUCJE KULTURY - PUBLIC RELATIONS TARNÓW - ŻYCIE KULTURALNE
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Thesis The significance of libraries for Public Relations of cultural life in Tarnow (2009-2010) is included in the range of topics of disciplines like library science and information science. The main target of the thesis was studying on functions of forms and tools of Public Relations in libraries and cultural institutions. The subject of studies were libraries in Tarnow: Public Library, Pedagogical Library and the libraries of high schools in Tarnow: State College, Higher School of Economics and Catholic Seminary (school libraries were not the subject of studies). The theme of libraries was considered in the background of other cultural institutions, for example: Museum District and Cultural Centre of Tarnow. That subject has never been elaborated so far, therefore I based mainly on: interviews conducted with managers of six institutions, reports of their work in 2009-2010, survey of institution’s users, and one hundred questionnaires. In my work I used a methods and research techniques mainly (from methodology of psychological and sociological studies), questionnaires and interviews as well functional method, bibliographic, analysis and criticism. Description and comparison of forms and tools of Public Relations in libraries and other cultural institutions indicated that cooperation between the libraries and institutions has a positive influence on enrichment of forms and tools of Public Relations used in libraries and on cultural development in Tarnow. The survey of readers showed that their knowledge about activities taken by libraries is rather low. Readers benefit from the wide offer of the libraries but they do not realize what does the name Public Relations mean and what kind of advantages are given to the institution and its users.

Praca magisterska pt: „Znaczenie bibliotek dla Public Relations życia kulturalnegoTarnowa (2009-2010)” mieści się w zakresie tematycznym dyscypliny bibliologia i informatologia, zawiera aspekty bibliotekoznawcze. Głównym celem pracy było zbadanie funkcji, jakie pełnią formy i narzędzia PR w bibliotekach i instytucjach kultury. Przedmiotem badań były biblioteki tarnowskie: Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Słowackiego, Biblioteka Pedagogiczna, Biblioteki uczelni wyższych: Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Wyższego Seminarium Duchownego (z badań wyłączone były biblioteki szkolne). Temat PR bibliotek był rozpatrywany na tle PR innych placówek kultury: Muzeum Okręgowego i Tarnowskiego Centrum Kultury. Nie był on do tej pory opracowany w piśmiennictwie, w związku z tym w dużej mierze opierałam się na wywiadach autorskich przeprowadzonych z dyrektorami siedmiu instytucji, sprawozdaniach z działalności placówek za lata 2009-2010 r. oraz badaniach użytkowników MBP dotyczących PR (100 ankiet)W swoim opracowaniu wykorzystałam następujące metody i techniki badawcze (w dużej mierze zapożyczone z metodologii nauk pedagogicznych i socjologicznych), mianowicie: technikę ankiety i wywiadu oraz metodę funkcjonalną, bibliograficzną, analizy i krytyki piśmiennictwa. Opis oraz porównanie form i narzędzi PR bibliotek i placówek kultury potwierdziły,że kooperacja instytucji kultury z bibliotekami wpływa na wzbogacenie form i narzędzi PR stosowanych w bibliotekach oraz na rozwój kulturalny Tarnowa. Badania czytelników MBP pokazały, że znajomość działań prowadzonych w zakresie PR wśród odbiorców usług bibliotecznych jest niska. Użytkownicy MBP wprawdzie korzystają z bogatej oferty biblioteki, jednak nie do końca są świadomi, co oznacza ten termin i jakie korzyści zarówno dla instytucji jak i jej odbiorców mogą przynieść działania PR.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies