Tytuł pozycji:
Szkolenie i doskonalenie nauczycieli jako etap zarządzania zasobami ludzkimi w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie.
Większą część życia człowiek się uczy. W wieku sześciu lat rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, po maturze wybiera się na studia. W wieku dwudziestu pięciu lat szuka pracy zgodnej ze swoim wykształceniem. Zaczyna pracować, jest usatysfakcjonowany z pracy jaką wykonuje. Jednak w pewnym momencie aby nadążyć za zmieniającymi się wymogami w pracy staje przed koniecznością ponownego kształcenia się czy to na studiach czy za sprawą szkoleń i kursów. Celem poniższej pracy jest poznanie istoty szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników jako jednego z etapów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Niniejsza praca przedstawia specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Specyfikę zarządzania szkołą i wyjaśnia pojęcie szkolenia i doskonalenia zawodowego. Dalsza część pracy prezentuje charakterystykę badanej organizacji oraz przedstawia system szkoleniowy na przykładzie Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie. Ponadto wskazano błędy w istniejącym systemie szkoleniowym w badanej organizacji. W pracy zamieszczono propozycję zmian w badanym systemie szkoleniowym.
Most of his life a man learns. At the age of six starts primary school, after graduating from high school to college. In twenty-five looking for work in accordance with their education. Begins to work, is satisfied with the work they perform. But at some point to keep up with changing requirements in work is the necessity of re-education either in college or through training and courses. The purpose of this work is to understand the essence of training and professional employees as one of the stages of human resource management in the organization. This paper presents specific human resource management in the organization. The specificity of school management and explains the concept of training and professional development. The rest of the work presents a characterization study of the organization and training system provides an example of the School im. John Paul II in Łapanowie. In addition, errors identified in the existing training system in the test organization. The paper contains a proposal for changes on the target training.