Tytuł pozycji:
Starting a Business in the Photographic Industry in the Małopolska Area
Praca licencjacka poświęcona jest uruchomieniu działalności gospodarczej Marcco w branży fotograficznej na terenach turystycznych Małopolski. Na początku pracy przedstawiona została historia fotografii w świecie oraz na terenie Polski. Następny rozdział został przeznaczony na opis atrakcji turystycznych znajdujących się w Małopolsce. W rozdziale tym zwrócono uwagę na najważniejsze miejsca w omawianym województwie. Rozdział trzeci obejmuje konkurencje z branży fotograficznej dla powstałego przedsiębiorstwa Marcco oraz analizę wad i zalet najważniejszych rywali na rynku. Ostatni rozdział poświęcony jest na biznes plan firmy Marcco zajmującej się fotografią. Przedstawiono charakterystykę przedsiębiorstwa, analizę strategiczną, opis produkty, plan marketingowy oraz plan finansowy. Cel pracy został osiągnięty ponieważ na podstawie analiz wykonanych w pracy, przedsiębiorstwo Marcco ma wielką szanse stać się ważnym konkurentem dla innych firm.
The subject of this BA thesis is the establishment of a photographic business Marcco in the tourist areas of Malopolska. At the beginning of the work the history of photography in the world and in Poland is presented. The next chapter is intended as a description of tourist attractions located in Malopolska. This chapter highlights the most important places in this voivodeship. The third section covers the competition that the newly-established enterprise Marcco may face within the photographic industry and the analysis of the advantages and disadvantages of the major competitors on the market. The last chapter is devoted to the business plan for Marcco (photography company). The profile of the enterprise, its strategic analysis, description of its products as well as its marketing and financial plans are presented. The aim of the study has been achieved as (it has been proved that) Marcco has a great opportunity for becoming an important competitor for other companies. The goal has been achieved through the presentation of major tourist attractions and the business plan for the company.