Tytuł pozycji:
Kształtowanie polityki sprzedażowej w hotelarstwie na przykładzie rynku małopolskiego
Celem pracy była analiza elementów kształtujących politykę sprzedażową obiektów hotelarskich, a także ich znaczenie dla działalności obiektu hotelarskiego w otoczeniu konkurencyjnym. Praca szczegółowo przedstawia istotne dla sprzedaży usług hotelarskich zagadnienia takie jak: jedność polityki handlowej, kanały dystrybucji, wpływ personelu na sprzedaż, promocja sprzedaży i Yield Management. Zawarte wyniki badań wybranych obiektów hotelarskich w kontekście kształtowania polityki sprzedażowej ukazują złożoność tematu sprzedaży w hotelarstwie. W pracy wykorzystano książki tematyczne, publikacje, artykuły z prasy branżowej, raporty, materiały konferencyjne oraz dokumenty elektroniczne.
The purpose of this thesis is to analyze the components of hotels’ sales politics and influence of these components on hotels’ activity in competitive environment. The thesis describes in details important issues surrounding sales of hotel services, such as: unity of hotel’s sale politics, distribution channels, personnel’s influence on sales, sales promotion, and Yield Management. The results of the survey carried out in selected hotels on the subject of sales politics reveal the complexity of sales politics in hotel industry. The thesis utilizes available thematic books, publications, industry-specific press articles, reports, conference materials, and electronic documents.