Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Functioning of the child with Down syndrome in an integrated class - case study

Tytuł:
Functioning of the child with Down syndrome in an integrated class - case study
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej - studium indywidualnego przypadku
Autorzy:
Ochmańska, Beata
Słowa kluczowe:
Down syndrome, disabled student, integrated class, integrative education
zespół Downa, niepełnosprawny uczeń, klasa integracyjna, kształcenie integracyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis is to show how the child with Down syndrome functions in an integrated class, show closer the problem of education of children with disabilities and without disabilities in the same class and give some advice and tips to improve the situation of a disabled child at school.The thesis consists of three parts. The theoretical part contains information about genesis of Down syndrome, overview of all aspects of development of children with Down syndrome and information about the idea of integration, integrative education in Poland. The methodological part contains the purpose and research problems, presentation of the method (case study), techniques and research tools which were used to carried out the research. Research work is the case study of a child with Down syndrome, who is attending an integrated class. In this part of the thesis I presented a situation of a student with Down syndrome in an integrated class. Coping with school situations disabled student contained the elements of the educational and psycho-social sphere, including interpersonal relations. There are also presented the conclusions and proposals for action to improve the functioning of a disabled student.

Przedmiotem rozważań pracy jest funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej, przybliżenie problemu wspólnego kształcenia dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych oraz wyłonienie wskazówek potrzebnych do poprawy sytuacji szkolnej niepełnosprawnego dziecka. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. W części teoretycznej przedstawiona została geneza zespołu Downa, teoretyczne podstawy dotyczące rozwoju dzieci z zespołem Downa oraz informacje na temat idei kształcenia integracyjnego w Polsce. W części metodologicznej przedstawiona została metoda indywidualnego przypadku oraz techniki badań i narzędzia badawcze, za pomocą których prowadzone były badania. Badawcza część pracy stanowi studium indywidualnego przypadku uczennicy z zespołem Downa uczęszczającej do klasy integracyjnej. Przedstawiona została sytuacja niepełnosprawnej uczennicy w warunkach klasy integracyjnej. Na obraz funkcjonowania, radzenia sobie w sytuacjach szkolnych uczennicy złożyły się elementy dotyczące sfery edukacyjnej i psychospołecznej, w tym kontaktów interpersonalnych. Zostały również przedstawione wnioski i propozycje działań służące poprawie funkcjonowania niepełnosprawnej uczennicy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies