Tytuł pozycji:
Analiza systemu motywacji pozapłacowej na przykładzie Firmy LOreal.
Joanna Krzaczkowska (2011). Analiza systemu motywacji pozapłacowej na przykładzie firmy L’Oreal. Praca magisterska pod kierunkiem prof. UJ dr Magdaleny Marii Stuss. Kraków: Instytut Ekonomii i Zarządzania UJ, 97 stron., 44 poz. bibl., 9 tabeli, 19 wykresów.AbstraktAnaliza systemu motywacji pozapłacowej na przykładzie Firmy L’Oreal.W niniejszej pracy przedstawione zostały instrumenty pozapłacowe, które motywują pracowników. Które z instrumentów najbardziej wpływają na efektywność pracy, jakie obopólne korzyści przynoszą czynniki pozapłacowe .Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszym z nich wyjaśnia istotę motywowania. Przedstawia strukturę oraz proces motywacyjny. Prezentuje teorie i modele motywacji, których treść ma postać określonych poglądów na ludzi. W pracy zostały przedstawione współczesne jak i poprzednie podejście do motywacji. Na koniec rozdziału przedstawione są trzy podstawowe środki motywowania i ich charakterystyka. W tej pracy zajmę się tylko jednym zagadnieniem motywacji pozapłacowej.Rozdział drugi poświęcony jest pozapłacowym formom motywowania. Zostały zaprezentowane wybrane sposoby oddziaływania na pracowników: polityka awansowania, szkolenie i rozwój pracowników, planowanie karier, partycypacja, ocena pracowników, doskonalenie komunikacji i wyjazd motywacyjny.Rozdział trzeci poświęcony jest motywowaniu pracowników Grupy L’Oreal. Scharakteryzowana została badana firma, struktura organizacyjna, struktura zatrudnienia oraz polityka personalna. Przedstawiona została również istota motywacji pozapłacowej występującą Grupie L’Oreal.Rozdział czwarty rozdział poświęcony został ukazaniu skuteczności instrumentów pozapłacowych motywowania w opinii badanych respondentów poprzez przeprowadzenie badań ankietowych, z którego raport , przedstawienie wyników zawarty został w końcowej części pracy.Słowa kluczowe: menadżer –motyw –motywowanie -instrumenty pozapłacowe motywacji.
4Joanna Krzaczkowska (2011). The system analysis of non-wage motivation on the example L’Oreal Company. Master’ s thesis under direction of dr Magdalena Maria Stuss. Kraków: Instiute of Economics UJ, 97 pages., 44 pos. bibl., 9 tables., 19 graphs.AbstractThe system analysis of non-wage motivation on the example L’Oreal Company.In this study we presented the non-wage instruments which motivate workers. We want to know, which instruments has the most influence on work efficiency and how non-wage factors bring mutual advantages.The work consists of four chapters.The first, explains the essence of motivating people. It represents structure and motivational process. Presents the theories and the models of the justification whose content has the figure of definite opinions on people. In this study were introduced present and the previous approach to the justification. Three basic centres of motivating and their profile are introduced on the end of the chapter. I will occupy myself only one aspect of the non-wage justification in this work.Second chapter is consecrated the non-wage forms of motivating. I presented the chosen ways of the influence on workers, the politics of being promoting, training and workers development, planning of careers, participation, workers opinion, improvement of the communication and motivational departure.Third chapter is consecrated on motivating the workers of The group L’Oreal. It shows organizational structure, the structure of the employment and personal politics. The essence of the non-wage justification in The group L’Oreal was also introduced.Fourth chapter was consecrated on showing the effectiveness non-wage instruments motivates in respondents opinion through execution questionnaire investigations. The performance of results was placed in the final part of the work.Key words: the manager -the motive -motivating -the instruments of the non-wage justification.