Tytuł pozycji:
Motyw wędrówki w lekturach gimnazjalnych a korespondencja sztuk.
Niniejsza praca dotyczy motywu wędrówki, szeroko rozpowszechnionego w literaturze i innych dziedzinach sztuki. Pierwszy rozdział porusza zagadnienie dosłownego i metaforycznego znaczenia terminu, drugi odnosi się do symbolicznych kreacji wędrowców ,trzeci nawiązuje do różnorodnych ujęć motywu w znanych utworach gimnazjalnych. W drugiej części pracy została opisana jedna z metod nauczania - korespondencja sztuk, powiązania literatury z muzyką i malarstwem, a także porównane dwie serie podręczników gimnazjalnych. Praca zawiera dodatkowo trzy przykładowe konspekty lekcji.
This work relates to the theme wandering widespread in the literature and other arts.The first chapter raises problem literal and metaphorical meaning of the term, the second refers to the symbolic creation of wanderers, and the third refers to thediverse approaches to the theme of the known secondary works. In the second part of this work has been described a method of teaching - correspondence arts, literature,links to music and painting, and also compared two sets of secondary schooltextbooks. Work also includes three sample lesson plans.