Tytuł pozycji:
Jak założyć małe przedsiębiorstwo gastronomiczne?
Przedmiotem niniejszej pracy jest firma The Beer Company – nowy podmiot na rynku usług gastronomicznych. Opracowanie składa się z dwóch zasadniczych części. W rozdziałach teoretycznych przedstawione zostały podstawy prawne, ekonomiczne i administracyjne zakładania działalności gastronomicznej. Zaprezentowano specyfikę rynku, a także cechy małych przedsiębiorstw turystycznych działających w Polsce. W tym celu posłużono się literaturą z dziedziny gastronomii, zarządzania i turystyki. W części praktycznej zawarto szczegółową analizę firmy The Beer Company – baru piwnego oferującego szeroką gamę produktów. Skupiono się głównie na opracowaniu planu biznesu, którego poszczególne składowe wykorzystane zostały do omówienia wyników przeprowadzonych analiz i jakościowych badań terenowych. Całość stanowi gotową koncepcję firmy, podpartą szczegółowymi badaniami, co decyduje o dużej atrakcyjności pracy.
This document deals with The Beer Company – a new subject on market of gastronomic services. The thesis consists of two main parts. The theoretical part presented law, economic and administration basic of set up a small restaurant and catering business. The author discusses specificity of the market and characteristics of small tourism enterprises operating in Poland. This section is based on gastronomic, travel and management literature. The practical part included a detailed analysis The Beer Company – the beer pub offering a wide range of products. The document focuses on developing the business plan whose individual components were used to discuss the results of analysis and qualitative fieldwork. The whole thesis constituted a ready concept of new company, which is based on detailed studies. This fact determines the high attractiveness of work.