Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie narzędzi public relations w krakowskich szpitalach

Tytuł:
Wykorzystanie narzędzi public relations w krakowskich szpitalach
Using public relations in hospitals in Cracow.
Autorzy:
Korab, Katarzyna
Słowa kluczowe:
Public relations, szpital, wizerunek szpitala, narzędzia public relations, , komunikowanie się organizacji z jej otoczeniem
Public relations, hospital, hospital image, public relations tools, institution communication with its environment
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this thesis is using public relations in hospitals in Cracow. The thesis presents the results of the researches conducted with the use of analysis of the documents and self-esteem questionnaire. The thesis shows legislative background of public relations, available tools, organization identity and its communication with indoor and outdoor environment. The research uses questionnaire which shows what PR tools are used in a hospital. The questionnaire consists mainly of closed questions. The research examines 17 hospitals in Cracow, both public and private. Only 4 of them have public relations departments. The results show that hospitals use wide range of PR tools in communication with patients, however, the tools are basic. 50% of hospitals organize activities that favor communication with local community. Information about hospitals is usually given to journalists. Articles about Cracovian hospitals are usually published in newspapers. The image of Cracovian hospitals in all analyzed newspapers is positive or neutral.

Celem pracy było ustalenie, czy i jak wykorzystywane są narzędzia public relations w krakowskich szpitalach. W pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych za pomocą analizy treści dokumentów oraz sondażu samooceny przeprowadzonego w szpitalach. W pracy przedstawiono też tło legislacyjne dotyczące działań public relations w Polsce oraz dostępne narzędzia budowania tożsamości organizacji i jej komunikacji z otoczeniem zewnętrznym.W sondażu posłużono się ankietą, która miała ustalić, jakie narzędzia PR są wykorzystywane w działalności szpitala. Ankieta składała się w większości z pytań zamkniętych.W skład badanej grupy weszło 17 szpitali z Krakowa. Były to szpitale zarówno publiczne jak i niepubliczne. Wyniki: Tylko 4 krakowskie szpitale posiadają dział public relations. Szpitale wykorzystują cały wachlarz narzędzi PR do komunikacji z klientami i pacjentami, aczkolwiek są to narzędzia podstawowe. Tylko połowa szpitali oragnizuje akcje sprzyjające komunikacji ze społecznością lokalną. Informacje o szpitalu udzielane są najczęściej dziennikarzom prasy drukowanej, a artykuły o krakowskich szpitalach najczęściej ukazują się w dziennikach. Wizerunek krakowskich szpitali we wszystkich analizowanych periodykach jest zazwyczaj pozytywny lub neutralny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies