Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Möglichkeiten der effektiven Wortschatzaneignung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene

Tytuł:
Möglichkeiten der effektiven Wortschatzaneignung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene
The possibilities of effective acquisition of vocabulary in teaching German as a foreign language at an advanced level
O możliwościach efektywnego przyswajania słownictwa w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego na poziomie zaawansowanym
Autorzy:
Kacprzak, Anna
Słowa kluczowe:
vocabulary, acquisition, techniques, strategies, exercises
słownictwo, przyswajanie, techniki, strategie, ćwiczenia
nie dotyczy
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study is to present the possibilities of effective acquisition of new vocabulary in teaching German as a foreign language at an advanced level.Currently there is a growing interest in foreign languages, as a result of a omnipresent and very strong need to communicate with members of other nations. Therefore, the development of the communication skills becomes the main focus area in the teaching strategies of foreign languages. The knowledge of appropriate vocabulary attains a significant role in the learning process. Selected issues related to development of lexical competence and vocabulary learn techniques have been thoroughly described and illustrated by practical examples from the textbooks. The research part of this work include an analysis of vocabulary exercises taken from three handbooks: „em. Hauptkurs”, „Studio d B1” and „Partnersprache 3” and results of a survey, which has been conducted among a group of youth and adults learning German as a foreign language on an advanced level. The questionnaire was designed to gain information about the preferred learn and acquisition techniques of foreign vocabulary.The main idea of this study was to identify, if the form of presentation and vocabulary exercises included in the handbooks correspond to the personal preferences of learners and whether they adequately achieve the objective of education communicative competence.

Celem niniejszej pracy było przedstawienie możliwości efektywnej pracy nad słownictwem w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego na poziomie zaawansowanym. Obecnie obserwuje się rosnące zainteresowanie językami obcymi, jak również wszechobecną potrzebę komunikowania się z członkami innych narodów. Dlatego w procesie uczenia się i nauczania języków obcych przewodnim celem od dłuższego czasu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej. Istotną rolę w tym procesie odgrywa znajomość odpowiedniego słownictwa obcojęzycznego. Wybrane zagadnienia z zakresu rozwoju kompetencji leksykalnej, zostały wnikliwie opisane i zobrazowane praktycznymi przykładami z podręczników. W części badawczej przeprowadzona została analiza ćwiczeń leksykalnych w trzech wybranych podręcznikach – „em. Hauptkurs”, „Studio d B1” i „Partnersprache 3” oraz ankieta, w której wzięli udział młodzież i dorośli uczący się języka niemieckiego jako obcego na poziomie zaawansowanym. Ankieta miała na celu zdobycie informacji, dotyczących preferowanych form uczenia się i powtarzania słownictwa obcojęzycznego. Głównym zamysłem niniejszych badań było stwierdzenie, czy forma prezentowania i ćwiczenia słownictwa zawarta w podręcznikach odpowiada osobistym preferencjom uczących się i czy odpowiednio realizuje cel kształcenia kompetencji komunikacyjnej.

nie dotyczy

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies