Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek Niemców w tygodniku "Polityka" w 20 lat po wschodnioniemieckim przełomie (analiza zawartości treści przekazu 9.11.2009-3.10.2010).

Tytuł:
Wizerunek Niemców w tygodniku "Polityka" w 20 lat po wschodnioniemieckim przełomie (analiza zawartości treści przekazu 9.11.2009-3.10.2010).
The image of the Germans in Polish weekly „Polityka” in the 20th anniversary of eastern- German occurences (analysis of contents 9.11.2009 – 3.10.2010).
Autorzy:
Murowańska, Magdalena
Słowa kluczowe:
Germans, eastern-German occurences
Niemcy, "Polityka", wschodnioniemiecki przełom
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The issue of my dissertation is „The image of the Germans in Polish weekly „Polityka” in the 20th anniversary of eastern- German occurences (analysis of contents 9.11.2009 – 3.10.2010)”.Dissertation is divided into 5 chapters. In the 1st chapter I explain the importance of media in the international communication and their role in the process of forming the image of particular nations and countries.2nd chapter is about the image of Germans in Poland in the Polish surveys from 1989 to nowadays. I try to show how it has been changing on the strenght of particular political occurences and if it is positive or negative now.In the 3rd chapter I describe the short history of Polish weekly „Polityka” in the context of mutual Polish and German relations.4th part of my dissertation is about history of 1989-1990 breakthrough and account of 20 years of German reunification and unity.In the 5th, the last one and the most important chapter of this thesis I included the results and debriefing of my studies – analysis of content of „Polityka”. At the end there is also the summary of the entire dissertation and the bibliography.

Tematem pracy jest zbadanie wizerunku Niemiec/Niemców prezentowanego na łamach tygodnika „Polityka” w dwadzieścia lat po wschodnioniemieckim przełomie. Jako daty graniczne tego okresu został wyznaczony 9.11.2009, czyli dwudziesta rocznica upadku muru berlińskiego i 3.10.2010, tzn. rocznica zjednoczenia obu państw niemieckich, czyli NRD i RFN. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym zostanie omówione znaczenie roli, jaką pełnią media w kształtowaniu wizerunku innych narodów. Zostanie tam scharakteryzowana m.in. kwestia stereotypów, jakie pojawiają się w przekazach medialnych i wpływ, jaki media wywierają na tworzenie się opinii na temat krajów i narodów. Rozdział drugi przedstawia przekrój badań opinii społecznej CBOS, OBOP i Instytutu Spraw Publicznych. Prezentuję tam, jak zmieniał się stosunek Polaków do Niemców w latach 1989-2010, jak wygląda on teraz i jakie wydarzenia wpływały na zmianę stosunku Polaków do zachodnich sąsiadów w ciągu ostatnich dwóch dekad. Rozdział trzeci to krótka charakterystyka tygodnika „Polityka”, gdzie omawiane jest znaczenie publicystyki tego pisma dla jakości dialogu i kształtu wzajemnych relacji polsko-niemieckich. W rozdziale tym przybliżona sylwetkę znanego publicysty, eksperta w zakresie stosunków polsko-niemieckich i Niemiec, Adama Krzemińskiego, dziennikarza „Polityki”, który na tym polu wyróżnia się szczególną aktywnością. W rozdziale czwartym zawarty jest krótki opis i charakterystyka wschodnioniemieckiego przełomu lat 1989-1990. Przestawiony jest bilans dwudziestu lat niemieckiej jedności z zaznaczeniem odradzania się podziału wewnątrz niemieckiego społeczeństwa na Niemców z byłej NRD i tych z byłego RFN. I wreszcie, w rozdziale piątym, ostatnim i najważniejszym, zaprezentowany jest szczegółowo przebieg przeprowadzonych badań, tzn. analizy zawartości treści tygodnika „Polityka” w okresie od XI 2009 do X 2010 i omawiam wyniki analizy wizerunku Niemiec i Niemców, jaki wypływa z tych badań.Pracę kończy podsumowanie całości rozważań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies