Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CHARACTERISTICS OF POLISH BEER TELEVISION COMMERCIALS

Tytuł:
CHARACTERISTICS OF POLISH BEER TELEVISION COMMERCIALS
SPECYFIKA REKLAMY TELEWIZYJNEJ NA RYNKU PIWA W POLSCE
Autorzy:
Ratajczak, Piotr
Słowa kluczowe:
analiza treści – polskie marki piwa – reklama telewizyjna – rynek piwa – spoty reklamowe
beer market – content analysis – Polish beer – tv advertising – television commercial
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poniższa praca została poświęcona tematyce reklamy telewizyjnej na polskim rynku browarniczym, a jej celem było zbadanie i opisanie specyfiki reklamy polskich marek piwa. Przy wyborze tematu autor kierował się własnymi zainteresowaniami tą tematyką oraz jej istotnością dla teorii i praktyki. Na pracę składa się część teoretyczna oparta o studia literaturowe oraz część empiryczna opracowana na podstawie badań własnych. W celu przeprowadzenia badań autor posłużył się metodą analizy treści. Badaniu poddano 26 spotów reklamowych, które przeanalizowano pod względem treści, struktury, kształtu oraz źródła. Wyniki pokazały, że można mówić o pewnej specyfice reklamy telewizyjnej polskich marek piwnych. Wyniki mogą jednak być subiektywne ze względu na ograniczony dostęp do materiałów i możliwości badawcze autora. Pokazują one jednak pewne charakterystyczne dla reklam piwa schematy budowy spotów. Fakt ten może skłonić praktyków do stworzenia reklamy wychodzącej poza ramy typowe-go spotu piwa, skonstruowania niespecyficznej reklamy, która mogłaby zainteresować od-biorcę znudzonego standardowymi reklamami piwa, powielającymi ciągle te same schematy.

This thesis focuses on television advertising on Polish beer market and its main aim is to explore and describe characteristics of television commercials of Polish beer brands. Choosing the topic of thesis author was driven by his own interests in the subject area and the importance of the topic for theory and practice. The thesis consists of two parts: theoretical, based on literature studies, and empirical, compiled on the basis of author’s own research. To conduct the studies author resorted to content analysis methodology. Twenty-six television commercials have been examined with close attention given to their content, structure, shape and source. Studies have shown that it is possible to distinguish certain characteristics of television commercials of Polish beer brands. The results may be subjective because of the limited access to the materials and author’s limited researching capabilities. The results show however some characteristic methods of advertising, which are typical of beer commercials. This fact can entice practitioners to create commercials differing from those typical for that market, construct unique commercial which would be able to arouse interest in the receivers bored with adverts duplicating the same pattern over and over again.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies