Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poetic expeditions of Wisława Szymborska in the world of art

Tytuł:
Poetic expeditions of Wisława Szymborska in the world of art
Poetyckie wyprawy Wisławy Szymborskiej w świat sztuki
Autorzy:
Miśkowiec, Mariola
Słowa kluczowe:
ekfraza, oświetlanie się sztuk, metody aktywne na lekcjach języka polskiego, holistyczna polonistyka, nastrojowość
ekphrasis, lightning of arts, active methodos on polish lessons, holistic polish philology, moodiness
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Theoretical- methodical work. Concerns correspondence of arts and mainly ekphrasis appearing in Wisława Szymborska's poems. There are given examples of work with the text and image on polish lesson. There are included conspects of lessons as well as suggestions of use of the particular mathods of working with given poems of Wisława Szymborska.One of the chapters includes relatively wide list of methodos and means especially including active methodos. To define moodiness in chosen poems by Wisława Szymborska. There was conducted a survey among the student of Gymnasium and secondary school. In the essay were explained the following phroses ekphrasis, hypotyposis, method, didactic means, methodos of activation, intertextuality. The use of mentioned suggestions will open up a young person to a conscious participation in culture.

Praca teoretyczno- metodyczna. Dotyczy korespondencji sztuk, a szczególnie ekfrazy pojawiającej się w wierszach Wisławy Szymborskiej. Podane są przykłady pracy z tekstem i obrazem na lekcjach języka polskiego. Zamieszczono konspekty lekcji oraz propozycje wykorzystania poszczególnych metod do pracy z danym tekstem poetki. Jeden z rozdziałów zawiera stosunkowo obszerny wykaz metod i środków, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywnych.Dla określenia nastrojowości wybranych wierszy Wisławy Szymborskiej, przeprowadzono, wśród uczniów gimnazjum i liceum, ankietę.W pracy wyjaśniono następujące pojęcia: ekfraza,, hypotypoza, metoda, środki dydaktyczne, metody aktywizujące, intertekstualność.Wykorzystanie powyższych propozycji otworzy młodego człowieka na świadome uczestnictwo w kulturze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies