Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zarządzania strategicznego NZOZ-u na przykładzie prywatnego szpitala

Tytuł:
Analiza zarządzania strategicznego NZOZ-u na przykładzie prywatnego szpitala
The strategic management analysis of Non – Public Health Care Clinic (NZOZ) on the example of private hospital
Autorzy:
Kusy, Paweł
Słowa kluczowe:
NZOZ – strategia – szpital – zarządzanie strategiczne
hospital – NZOZ – strategic management – strategy
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The bachelor’s thesis analyzes the strategic management process. Its purpose is to present and characterize elements of strategic management, especially covering the specificity of the polish medical service market. The analyze is based on the example of hospital X located in the Y city. Due to formal issues the real name of subject have not been given. Thesis consists of three chapters. The first two of them contain the review of strategic management and third covers the empirical research. The conclusions, which have been drawn, concern inter alia the way of funding the medical benefits. In the reality of polish medical services market, NZOZ covering hospital activity is not able to function without the contract with National Health Fund (NFZ). Moreover – hospital, like all the other companies, should employ the strategic management elements as the development and creating the competitive advantages process in purpose of maintaining the strong market position. This thesis is the theoretical base for the further deliberations in the range concurrent to its subject.

Praca analizuje proces zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Jej celem jest prezentacja i charakterystyka składowych zarządzania strategicznego ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki polskiego rynku usług medycznych. Analiza oparta jest na przykładzie szpitala X w miejscowości Y. Ze względów formalnych nie podaje się nazwy opisywanego podmiotu. Praca składa się z trzech rozdziałów. Dwa pierwsze stanowią przegląd zarządzania strategicznego, natomiast rozdział trzeci stanowi część empiryczną pracy. Wnioski jakie zostały sprecyzowane dotyczą m. in. sposobu finansowania świadczeń zdrowotnych. W realiach polskiego rynku usług medycznych NZOZ obejmujący działalność szpitalną nie jest w stanie funkcjonować bez kontraktu z NFZ. Ponadto szpital jak każde przedsiębiorstwo powinien angażować proces zarządzania strategicznego w ramach rozwoju i tworzeniu przewag konkurencyjnych oraz w celu utrzymania mocnej pozycji na rynku. Opracowanie stanowi fundament teoretyczny dla kontynuacji rozważań w zakresie zbieżnym z tematem niniejszej pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies