Tytuł pozycji:
The influence of outplacement on the employers image among internal stakeholders
The thesis examines the impact of the outplacement program on the employer's image among internal stakeholders. Presented is the origin, definition and the theory in the field of shaping the image of the company. The aim was to demonstrate how employees evaluate the outplacement program carried out during redundancy.The presentation of results indicates that the outplacement generates many benefits, properly carried out can motivate employees and eases a negative image of employer. Outplacement shows that the reduction of staff may proceed with respect for the subjectivity of those affected by the dismissal.
Praca analizuje wpływ programu outplacement na wizerunek pracodawcy wśród interesariuszy wewnętrznych. Przedstawiona zostaje geneza, definicja i teoria z zakresu kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa. Celem badań było wykazanie jak pracownicy oceniają program zwolnień monitorowanych w trakcie przeprowadzanej derekrutacji.Prezentacja wyników badań własnych, wskazuje, że outplacement generuje wiele korzyści, prawidłowo przeprowadzony motywuje do działania i łagodzi negatywny obraz pracodawcy oraz wykazuje, że redukcja personelu może przebiegać z poszanowaniem podmiotowości tych, których dotyczą zwolnienia.