Tytuł pozycji:
PRODUCT PROMOTION AS EXEMPLIFIED BY THE ENTERPRISE: REGIONAL DAIRY CO-OPERATIVE IN WŁOSZCZOWA
Kręcisz Mariola (2011). Product Promotion as Exemplified by the Enterprise: Regional Dairy Co-operative (RDC) in Włoszczowa. Master's thesis prepared under the supervision of Janina Klima, PhD, Cracow: Institute of Economics and Management of the Jagiellonian University, 90 pages, 62 bibliographic items, 4 annexes and 7 tables AbstractAn objective of the Master's Thesis is to analyse and verify effectiveness of promotional activities of the Regional Dairy Co-operative in Włoszczowa. The paper and studies are based on a promotional campaign directed to dairy community. Chapter one and two of the paper describe instruments of the promotions and tools that allow for the efficacy and effectiveness of marketing actions.Chapter three describes, inter alia, the in-company system of promotion of both new products and products already on sale. It describes an enterprise that is subject to the analysis and that served as a basis for the studies, its history, scope of business operations and internal structure. It provides information concerning its market position, economic situation and its circumstances as regards competitiveness. An analysis was carried out in respect of all opportunities and threats incident to the specificity of the business. The promotional strategy of the Regional Dairy Co-operative in Włoszczowa is characterised by a different degree of adaptation to market requirements. It has a standard nature to a high degree. A degree of adaptation of a promotional strategy to local conditions depends on a specific agent and a company's board of directors. Włoszczowa RDC takes advantage of a variety of methods and tools used for running promotional actions. According to declarations made by Włoszczowa RDC, it makes use of methods and tools that are both company wide and specific for a local market, in particular as regards public relations. The thesis was written based on reference materials in the field of marketing, and specifically promotion and its instruments. Data concerning the subject of the analysis, i.e. Włoszczowa RDC, was taken into account as well.
Kręcisz Mariola (2011). Promocja produktu na podstawie przedsiębiorstwa Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowie . Praca magisterska pod kierunkiem dr Janiny Klimy, Kraków: Instytut Ekonomii i Zarządzania UJ,90 s., 62 poz.bibl., 4 aneksów+ 7 tabel AbstraktPraca magisterska ma na celu analizę i weryfikacje skuteczności działań promocyjnych przedsiębiorstwa Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowej. Praca i badania opierają się na kampanii promocyjnej prowadzonej w sieci mleczarskiej. Pierwszy i drugi rozdział pracy opisuje instrumenty promocji i narzędzia dzięki którym można badać skuteczność i efektywność działań marketingowych. W trzecim rozdziale opisany został tam między innymi istniejący w firmie system promocji zarówno nowych produktów jak i tych, które są już w ofercie. Przeanalizowane zostały wszelkie szanse oraz zagrożenia wynikające ze specyfiki prowadzonej działalności którą jest przemysłmleczarski. Strategia promocyjna OSM Włoszczowa cechuje się różnym stopniem dostosowania do wymogów rynku. Strategia jest w wysokim stopniu standaryzowana. Stopień dostosowania strategii promocyjnej do warunków lokalnych zależy od przedstawiciela oraz zarządu firmy. OSM Włoszczowa wykorzystuje różne metody i narzędzia wykorzystywane do prowa¬dzenia działań promocyjnych. OSM Włoszczowa deklaruje wyko¬rzystywanie zarówno metod i narzędzi używanych przez całą firmę, jak i specyficznych dla rynku lokalnego, szczególnie wzakresiePR. Pracę napisano w oparciu o materiały z literatury przedmiotu dotyczące marketingu, a w szczególności promocji i ich instrumentów. Wykorzystano także dane z badanego obiektu – OSM Włoszczowa.