Tytuł pozycji:
Building the relationship with a client- role of the Makro’s consultant
Przedmiotem niniejszej pracy jest budowanie więzi z klientem, na podstawie roli jaką pełni konsultant w firmie Makro Cash & Carry. Celem pracy jest poznanie sylwetki konsultanta oraz technik i metod, którymi doradcy klienta posługują się na każdym etapie sprzedaży bezpośredniej z naciskiem na rozróżnienie na płeć. Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadu. Wynika z nich, że częstotliwość korzystania z określonych technik sprzedaży jest uwarunkowana płcią. Istnieją także reguły sprzedaży, w których płeć nie ma większego znaczenia. Ponadto metody postępowania z klientem omawiane w opracowaniach naukowych, mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistym kontakcie z potencjalnym nabywcą. Badania umożliwiły dokładną charakterystykę sylwetki konsultanta i roli jaką pełni w firmie Makro Cash &Carry.
The aim of this work was to indicate the ways of building the relationship with clients on the basis of a role that Makro Cash& Carry consultants play in this process. In this work I presented consultant’s profile, techniques and methods that they use in the process of a direct sell. I also took into consideration the consultants’ gender. The interview, was the method of the conducting the research. They proved that the frequency of the usage of selling techniques depends on the gender. There are also ways of selling that have no connection with the gender. Moreover, the theory about proceeding with a client coincide with the authentic contact with prospective customer. The research enabled to create precise consultant’s characteristic and present its role in the Marko Cash& Carry company.