Tytuł pozycji:
„Jak cię widzą, tak cię piszą”. Wpływ cech fizycznych i wyglądu celebrytów na sposób ich postrzegania przez media na przykładzie rubryki „Angora na salonach warszawki” w tygodniku Angora z rocznika 2010.
- Tytuł:
-
„Jak cię widzą, tak cię piszą”. Wpływ cech fizycznych i wyglądu celebrytów na sposób ich postrzegania przez media na przykładzie rubryki „Angora na salonach warszawki” w tygodniku Angora z rocznika 2010.
”Image is everything''. A celebrity's physical features and image influence the way in which they are perceived by media based on the regular articles within “Angora na salonach warszawki” 2010.
- Autorzy:
-
Dąbrowska, Lena
- Słowa kluczowe:
-
physical appearance, celebrity, ceteloid, Angora, media
wygląd fizyczny, celebryta, ceteloid, Angora, media
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak ważny wpływ może mieć wygląd sławnych osób w ich odbiorze przez media? Pierwszy rozdział ukazuje wpływ atrakcyjności fizycznej na różne aspekty komunikacji interpersonalnej. W drugim rozdziale zostały opisany wpływ wybranych cech wyglądu na przebieg procesu komunikacji interpersonalnej. Te cechy to: twarz, sylwetka, wzrost, kolor skóry i zapach ciała, a także ubiór, makijaż i inne rekwizyty. Rozdział trzeci opisuje i wskazuje różnice między trzema statusami społecznymi, które powiązane są ze sławą: gwiazda, celebrity i ceteloid. W czwarty rozdziale przeprowadzona analiza zawartości pokazuję, że dbałość o wygląd celebrytów może być jednym z istotniejszych czynników decydujących o tym czy media przedstawiają ich w opinii publicznej pozytywnie lub negatywnie, oraz jak często o nich z tego powodu wspominają. Zakończenie jest zwieńczeniem wyników badań i ich podsumowaniem.
This assignment is an attempt to answer the question: 'How does the image presented by famous people influence their perception within the media?' The first chapter highlights the influence of physical attraction on different aspects of interpersonal communication whilst the second chapter will describe the influence of chosen features in relation to appearance upon the process of interpersonal communication. Here, I will consider how features such as face, build, height, skin-tone and body shape as well as make-up and other paraphernalia impact on this process. In the third chapter I will describe and differentiate between the three social statuses that are associated with being famous, namely; star, celebrity and 'ceteloid'. In the fourth chapter I will analyse how a celebrity's concern about their look can be one of the most crucial factors as to whether the media portray them in positive or negative way and how frequently they attract attention specifically for this reason. The end of this assignment contains the examination results and the summary.