Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How parents understand evaluation process : mental models as the main obstacle for engaging parents in school evaluation

Tytuł:
How parents understand evaluation process : mental models as the main obstacle for engaging parents in school evaluation
Autorzy:
Mazurkiewicz, Grzegorz
Dorczak, Roman
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
school development
parental involvement
evaluation
metaphors
Język:
angielski
Linki:
http://www.ernape.net/ejournal/index.php/IJPE/article/viewFile/276/200  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/1725  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
One of the most important elements ofthe recent reform of the school inspection system in Polandis to focus on the parents’ voice through the collection of data during evaluation process in schools. Three years of experience with this system has shown that there still is a lot of confusion with the actual understanding of the evaluation process among all the groups actively involved: external evaluators (school inspectors), head-teachers, teachers, and representatives of school partners, parents and students. The authors claim that this is the most important obstacle in the promotion of evaluation as a crucial element in the process of school development. The paper presents an attempt to describe different understandings of school evaluation among parents actively partaking in this process which was undertaken randomly in Polish schools of different types. The paper shows how these understandings can influence participation of parents in an external evaluation process, and following developmental activities that take place in schools. The authors claim that an understanding of different ways of thinking about evaluation process through the analysis of the metaphors used by parents can be a good basis for drawing up recommendations for those working on parents’ participation in transforming school reality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies