Tytuł pozycji:
Media image of crisis management and the strength of the media and the public opinion (in case of conflict of the Smolensk cross in front of the Presidential Palace in 2010)
W niniejszej pracy zostanie podjęta próba odpowiedzi na pytanie o rzeczywisty wpływ mediów na kształtowanie i przebieg sytuacji kryzysowych, na przykładzie konfliktu o tak zwany krzyż smoleński, który miał miejsce pod Pałacem Prezydenckim w Warszawie w roku 2010. Badając tę sytuację kryzysową autorka pracy zamierza udowodnić, że media mogą oddziaływać i oddziałują na opinię publiczną, a także na postawy społeczne swoich odbiorców, a co za tym idzie, na ocenę i przebieg prezentowanych sytuacji kryzysowych.
The main purpose of the present work was to answer the question about the influence which media has on the process of crisis management. Analysis was based on the case study of the conflict which applied to the location of the crosss put up in front of the Presidential Palace in tribute victims of the Smolensk disaster in 2010. Author of this work tried to prove that media has very strong effect on the public opinion and at the same time on the perception of presented crisis.