Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Between illusion and reality. Creation of a world shown by analysis of women image in polish advertisement.

Tytuł:
Between illusion and reality. Creation of a world shown by analysis of women image in polish advertisement.
Między iluzją a rzeczywistością. Kreacja świata przedstawionego w reklamie polskiej na podstawie analizy ukazanego w niej wizerunku kobiety
Autorzy:
Spyrłak, Klaudia
Słowa kluczowe:
gender stereotype, image, advertisement
stereotyp płci, wizerunek, reklama
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przekaz reklamowy nie odwołuje się do naszego racjonalnego sposobu myślenia, ale aby osiągnąć swoje komercyjne cele stwarza iluzję i sugeruje, że nabywając produkt konkretnej marki, staniemy się podobni do występujących w reklamowych spotach zawsze pięknych i zadowolonych z życia znanych aktorów i modelek. Prezentowane w reklamie towary, które pełnią taką samą funkcję jaką w baśniach pełnią magiczne przedmioty, ukazywane są w kontekstach, dzięki którym mają wydawać się atrakcyjne i godne pożądania. Konsekwencją schematyczności motywów tematycznych reklamy jest jednostronność pojawiających się w niej postaci, charakteryzowanych zazwyczaj za pomocą bardzo ubogiego repertuaru cech, które odwołują się do funkcjonujących stereotypów społecznych, kształtujących wizerunek współczesnej kobiety na dwa odmienne sposoby. Jest ona przedstawiana jako ukierunkowana na dom „kobieta rodzinna” lub jako zajęta własną powierzchownością „kobieta nowoczesna”. Te dwa mocno osadzone w reklamowej stylistyce modele życia, w odmienny sposób symbolizują poczucie miłości, dostatku, szczęścia i dają nadzieję na życie doskonałe, wolne od zmartwień, trosk i kłopotów, znikających w iście magiczny sposób za sprawą działania reklamowanych produktów.

Advertisement remittance does not appeal to our intellect or practical sense, but to follow it’s commercial target makes the illusion and suggest, that getting product of specific brand, we will be similar to playing in advert spots, always beautiful and happy from their life well known actors and models. Products presented in advertisements, which perform the same role as magic objects in fairy tales, used in contexts, which make them attractive and desirable.The consequence of schematic advertisement motives is unilateralism of personage shown, usually characterized by very poor set of attributes, appeal to functioning social stereotypes, formatting the vision of modern women for two different types. Women shown as a house directed “family women” or as busy by her superficial “modern women”.Those two deep-set in advertisement models of life, connotated in opposite way the feeling of love, happiness, and wealthy, gave the hope for perfect life, free of worries, concerns and troubles, vanished in magical way by matter of advertised products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies