Tytuł pozycji:
A man and the paradigm of masculinity in the press advertising on the basis of the “Playboy” magazine.
In the following thesis the author presents images of men appearing in a newspaper advertising. The thesis consists of two parts- the theoretical one and the research one. The author depicts two of the currently appearing and binding paradigms of masculinity- the conservative one and the modern one, the images of men promoted in the Polish media, especially in advertising after the year 1989, describes the market of the magazines for men on the basis of such magazines as Playboy, CKM and the Men’s Health and presents man as a consumer and recipient of the advertising. The further part of the thesis is devoted to the results of the carried out analysis based on the content of the 370 advertisements ran in the Playboy magazine. The findings of the research concern the images of men presented in the advertising.
W pracy dyplomowej autor przedstawia wizerunki mężczyzn występujące w reklamie. Praca składa się z dwóch części – teoretycznej i badawczej. Autor przedstawia obecnie obowiązujące w społeczeństwie dwa paradygmaty męskości – tradycyjny i nowy, wizerunki mężczyzn propagowane w Polskich mediach a w szczególności w reklamie po 1989 roku, charakteryzuje rynek czasopism męskich na przykładzie magazynów Playboy, CKM oraz Men’s Health a także opisuje mężczyznę jako konsumenta i odbiorcę reklam. Natomiast w dalszej części pracy, przedstawia efekty przeprowadzonej przez siebie analizy treści 370 reklam zamieszczonych w miesięczniku Playboy. Wyniki niniejszych badań dotyczą wizerunków mężczyzn prezentowanych w reklamach.