Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A child against the crime of genocide

Tytuł:
A child against the crime of genocide
Dziecko wobec zbrodni ludobójstwa
Autorzy:
Madej, Patrycja
Słowa kluczowe:
dziecko, wojna, ludobójstwo, zbrodnia
child, war, genocide, crime
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca licencjacka pt. „Dziecko wobec zbrodni ludobójstwa” dotyczy losów dzieci, których dzieciństwo przypadło na okres II Wojny Światowej. Praca zawiera dwa rozdziały, podzielone na mniejsze jednostki. Pierwsza część pokazuje w jaki sposób dziecko postrzega zjawisko śmierci, które nie jest tak oczywiste, jak wydaje się człowiekowi dorosłemu. Kolejno, bliżej przedstawia również sytuację dzieci żydowskich, które borykały się z wieloma dodatkowymi utrudnieniami. Następnie ukazuje życie codzienne młodych ludzi, któremu towarzyszył nieustanny lęk. Kolejne partie pierwszego rozdziału to próba odnalezienia prawdziwego smaku dzieciństwa w wojennej rzeczywistości oraz dojrzałość, jaką wykazywali się młodzi ludzie w czasach terroru. Pomimo młodego wieku, w momencie zagrożenia zdołały wykazać się niesamowitą odpowiedzialnością. Natomiast rozdział drugi obrazuje życie powojenne byłych więźniów wraz z konsekwencjami pobytu w getcie czy obozie. Dziecięca psychika, która w czasie trwania wojny była niesamowicie odporna na wszechobecny terror, w okresie powojennym uległa znacznemu pogorszeniu pod wpływem silnych doświadczeń, co w efekcie utrudniało normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Natomiast ostatnia partia pracy przedstawia próbę powrotu do spokojnego i bezpiecznego świata oraz środki, które ułatwiały owo wejście w powojenną rzeczywistość.

The work A child against the crime of genocide refers to the fate of children whose childhood coincided with the period of the World War II. It contains two chapters, divided into smaller units. The first part shows how the child perceives the phenomenon of death, which is not as obvious as it seems an adult man. Secondly, it presents a situation of the Jewish children who struggled with a number of additional difficulties. Next, it shows the daily life of young people, accompanied by constant fear. Next parts of the first chapter are an attempt to find a real understanding of childhood in wartime reality and the maturity, which young people showed in times of terror. Despite young age, with a real threat over them, they did not fail to demonstrate the incredible responsibility. The second section illustrates the life of former prisoners of war along with the consequences of staying in the ghetto or camp. Children's psychology, which during the war was extremely resistant to the ubiquitous terror, in the post-war period deteriorated significantly under the influence of strong experience, which in the end impeded the normal functioning in society. The last part of work presents an attempt to return to a peaceful and secure world and the means to help them to find themselves in the post-war reality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies