Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

God of War trilogy as an attempt to transfer Greek mythology into modern entertainment.

Tytuł:
God of War trilogy as an attempt to transfer Greek mythology into modern entertainment.
Trylogia" God of War "jako próba przeniesienia mitu greckiego do współczesnej rozrywki.
Autorzy:
Langie, Kamil
Słowa kluczowe:
God of War, recalling, re-interpretation, encrustation, video games
God of War, rewokacja, inkrustacja, reinterpretacja, gry wideo
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest ukazanie w jaki sposób trylogia gier wideo „God of War” wykorzystuje mitologię oraz jak przedstawia się na tle innych dzieł popkultury czerpiących z tego samego źródła. Omówiłem tematykę gier wideo oraz źródeł z jakich twórcy mogą korzystać tworząc do nich fabułę. Przedstawiłem problem deformacji mitu w kinie i w grach wideo ostatnich kilkudziesięciu lat a następnie pokazałem w jaki sposób odtwórczość wpływa na ostateczny wygląd tych dzieł. Główna część pracy jest analizą wybranych wątków i postaci z trylogii poprzez wprowadzenie podziału na te gdzie wykorzystana jest rewokacja, reinterpretacja czy inkrustacja. Terminy te pokazują w jakim stopniu twórcy wykorzystują mit jaki znany jest powszechnie, a w jakim odchodzą od uniwersalnie przyjętego obrazu. Wykorzystują oni wyłącznie pojedyncze cechy lub atrybuty. „God of War” jest serią gier, która pomimo bardzo różnorakiego wykorzystania mitologii tworzy historię zarówno porywającą jak i szanującą źródło z jakiego czerpie inspirację.

The purpose of this M.A. thesis is to show how the “God of War” video game trilogy uses mythology and how it presents itself amongst other pop-culture examples using the same source of inspiration. I discussed the topic of video games and the possible influences on the creators while designing the storyline. I brought up the problem of myth deformation in cinema and the video game industry of the past 40 years and more and showed how imitation influences the final product. The main part of the thesis is an analysis of selected plots and characters from the trilogy by introducing a division based on three terms: recalling, re-interpretation and encrustation. These terms show the degree in which the game creators use mythology in a way that is accurate and how they stray from the commonly known vision of mythology and use only certain characteristics or attributes. “God of War” is a series which, despite using mythology in various ways, manages to create a story that is both thrilling and respectful to its source of inspiration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies