Tytuł pozycji:
The language of advertisement with special account of Anglicisms
- Tytuł:
-
The language of advertisement with special account of Anglicisms
Język reklamy ze szczególnym uwzględnieniem anglicyzmów
Sprache der Werbung unter besonderer Berücksichtigung von Anglizismen
- Autorzy:
-
Lichosyt-Ogrodny, Michał
- Słowa kluczowe:
-
Werbesprache, Werbung, Anglizismus, Anglizismen in der Werbesprache
Język reklamy, reklama, anglicyzm, anglizyzmy w języku reklamy
The language of advertisement, advertisement, Anglicism, Anglicisms in the language of advertisement
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This M.A. thesis presents the language of advertisement with special account of Anglicisms. Its main aim is to outline issues, features, as well as functions of the language of advertisement. The initial part of this M.A. is devoted to more precise characteristics of the advertisement and the adspeak . In the second chapter the language of advertisement in the German language is introduced, and in the third Anglicisms in the German language of advertisement. The functions of the language of advertisement are presented in the forth chapter. The summary and conclusions concerning the notion in focus are elaborated on in the final chapter.
Tematem przedłożonej pracy magisterskiej jest język reklamy ze szczególnym uwzględnieniem anglicyzmów. Jej główny cel polega na przedstawieniu problematyki, cech, a także funkcji języka reklamy ze względu na użycie w nim anglicyzmów. W pierwszej części wyjaśnione jest pojęcie reklama i język reklamy. Drugi rozdział pracy poświęcony jest anglicyzmom w języku niemieckim, a trzeci problematyce anglicyzmów w języku reklamy. W kolejnej części przedstawione są funkcje anglicyzmów, jakie pełnią one w języku reklamy, natomiast w ostatnim, piątym rozdziale, zostają wyciągnięte wnioski.
Das Thema der vorliegenden Magisterarbeit ist die Sprache der Werbung unter bosonderer Berücksichtigung von Anglizismen. Ihr Hauptziel besteht darin, die Eigenschaften, Merkmale, sowie Funktionen der Werbesprache im Hinblick auf den Gebrauch von Anglizismen darzustellen. Im ersten Teil wird das Phänomen der Werbung und Werbesprache erklärt. Das zweite Kapitel wird dem Anglizismus im Deutschen gewidmet. Im dritten Teil wird die Problematik Anglizismen in der Werbesprache behandelt. Im weiteren Kapitel werden die Funktionen der Anglizismen in der Sprache der Werbung illustriert und im letzten Teil, im fünften Kapitel, werden die Schlussfolgerungen gezogen.